Dzieci pracowały w czterech zespołach zadaniowych w pokojach zagadek realizując temat: „Halo, będzie rozmowa”. Zaczęliśmy od odgadnięcia znaczenia klucza i kodu do otworzenia pudełka z dyplomami. Potem uczniowie znajdowali wszystkie zamknięte pudełka i sprawdzali ile zadań należy rozwiązać. Następnie każda grupa układała z puzzli od najwcześniej wybudowanego budynku. Po ułożeniu puzzli grupy układały kod. Drugie zadanie polegało na układaniu gołębia z puzzli. Po podświetleniu latarką pojawiały się literki, które utworzyły hasło. Dzieci poznały też praktycznie zawód telefonistki w dawnych czasach. Jedno dziecko odbierało telefon w centrali, a dwoje dzieci dzwoniło do siebie. Dzięki takim działaniom każdy przeniósł się w dawne czasy i wyobraził sobie jak wyglądało codzienne życie bez komórek i innych wynalazków. Dzieci poznały też historię Polski i Warszawy. Między I a II wojną światową powstał drugi budynek „Pasty”. W pewnej chwili wydarzyło się coś, co zahamowało rozwój miasta. W czasie wojny i Powstania Warszawskiego była walka o ten budynek, bo był najwyższy i były w nim telefony. Na szczycie budynku jest znak Polski walczącej. Dzieci pisały znak Polski walczącej oraz przymierzały prawdziwe hełmy. Każde dziecko poprzez umiejętność współpracy w grupach bawiło się w odbudowę miasta. Było dwóch budowniczych i każdy podawał z ręki do ręki kolejnej osobie cegły. Uczyło to każdego współodpowiedzialności.
Na zakończenie zajęć dzieci wykazały się w quizie bogactwem wiedzy zdobytej na zajęciach. Prowadząca była z nich dumna i wręczyła wszystkim uczestnikom materiałowe torby z etykietą „Duch” oraz dyplomy dla dzieci i klasy.
Opracowała wychowawczyni klasy II B: Halina Olesiejuk
Fotografował Nauczyciel wspomagający: Agnieszka Milewska
We wtorek 28 marca uczniowie klas 4pu oraz 7a uczestniczyli w lekcji prowadzonej przez Fundację Stare Powązki połączonej ze zwiedzaniem tej zabytkowej warszawskiej nekropolii. Podczas spaceru uczniowie odwiedzili mogiły m.in. pięciu poległych podczas manifestacji patriotycznej z 1861 r., utalentowanych polskich pilotów i wynalazców Franciszka Żwirko i Stanisława Wigury, piosenkarza Czesława Niemena, pomysłodawcy zbiórki na renowację powązkowskich pomników Jerzego Waldorfa oraz mauzoleum katyńskie znajdujące się przy kościele św. Karola Boromeusza. Na zakończenie lekcji odwiedziliśmy grób patrona naszej szkoły Kazimierza Jeżewskiego, który również spoczywa na Starych Powązkach w Warszawie.
Przemysław Niechcielski
Odbył się I etap ósmej edycji Ogólnopolskiej Akademii – Konkursu Wiedzy o Prawie której celem jest:
- działanie na rzecz poszerzenia i pogłębienia wiedzy o prawie oraz wzrost świadomości prawnej dzieci i młodzieży;
- kształtowanie postaw szacunku do prawa wśród dzieci i młodzieży;
- propagowanie związków prawa polskiego z prawem międzynarodowym.
Zgłoszone Uczestniczki po zalogowaniu się na indywidualne konto, zmagały się z 50 pytaniami online, np.
- Na podstawie Kodeksu cywilnego, czym są dobra osobiste człowieka;
- W jaki strój jest ubrany sędzia podczas rozpraw;
- Kim jest mediator zgodnie z Kodeksem postępowania cywilnego;
- Kto ma ograniczoną zdolność do czynności prawnych;
- Zgodnie z Kodeksem cywilnym, ile człowiek może mieć jednocześnie miejsc zamieszkania.
W dn. 29.03.2023 r. o godz. 14.00 mają zostać ogłoszone wyniki.
Dziękuję za zgłoszenie się i przygotowanie do Konkursu.
K. Jurys
„Puk, puk, puk, puk, kto puka do drzwi?
Puk, puk, puk, puk; ach wiosno! To ty ! ...”
Uczniowie klas I-III powitali wiosnę wierszem, piosenką, zagadkami oraz ważnymi tematycznymi informacjami. Było pięknie, zielono i radośnie.
„Wiosna, wiosna tak piękna i radosna
Zobacz, jak cały świat się budzi
Kolory śmieją się do ludzi.
Wiosna, wiosna…”
W tym dniu również z okazji Dnia Osób z Zespołem Downa uczniowie przygotowali piękne plakaty, prace plastyczne jak również wszyscy uczniowie w tym dniu ubrali dwie różne skarpetki.
Ewelina Brzezińska
We wtorek 21 marca klasa 2a wybrała się na wycieczkę do Filharmonii Narodowej. Uczniowie poznali historię budynku, zwiedzili gmach Filharmonii, sale prób oraz salę kameralną i koncertową. Dowiedzieli się na czym polega praca dyrygenta oraz artysty grającego w orkiestrze, dlaczego niezależnie od zajmowanego miejsca, każdy dobrze słyszy wszystkie instrumenty podczas koncertu. Oczywiście nie obyło się bez zagadek, z którymi dzieci poradziły sobie doskonale.
Ta niezwykła wizyta, pozwoliła uczniom nie tylko poznać kulisy przygotowań do koncertu, ale również uczestniczyć w próbie orkiestry w pełnym składzie.
Wyjazd do Filharmonii, to nie tyko zdobycie wiedzy o tak cudownym miejscu, ale również wspaniałe muzyczne przeżycie.
Bardzo dziękujemy Pani Sylwii - Mamie Natalii, uczennicy z naszej klasy, za pomoc w zorganizowaniu wycieczki.
Maria Krawczyk
Iwona Miechowiecka