Możesz pomóc w prosty, ale bardzo kreatywny sposób: 

1. Wykonaj w domu kartkę bożonarodzeniową - technika, metoda dowolna, np. rysowanie, malowanie, wyklejanie, wydzieranie, quilling, grafika komputerowa (np. Paint), itp.
Nie ma potrzeby pisania życzeń na odwrocie kartki.
2. Nagraj życzenia świąteczne bądź kolędę. Możesz zaśpiewać lub zagrać na instrumencie (nagraj głos i obraz lub tylko głos).

  • Zdjęcie wykonanej kartki i/lub nagranie prześlij na adres e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.; do dnia 11 grudnia 2020 r.
  • Zebrane kartki, życzenia, kolędy zostaną umieszczone w prezentacji i trafią do seniorów DPS „Pod Brzozami” oraz do Domu Opieki Dąbrówka przy ulicy Czeremchowej. 
  • Złożenie pracy jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na opublikowanie wizerunku i wytworów pracy ucznia na stronie internetowej szkoły oraz w prezentacji multimedialnej.

Bądź dumny ze swojej kreatywności! Pokaż swój talent! Czerp radość z pomagania!    

Katarzyna Krakowiak

Zapraszamy uczniów z klas I – III  do udziału w świetlicowym konkursie plastycznym „Jesienne inspiracje”.

Cele konkursu:
Ukazanie piękna barw jesiennych;
Rozwijanie artystycznych zainteresowań dzieci;
Rozwijanie wyobraźni i kreatywności;
Wzbogacanie warsztatu plastycznego o umiejętność wykorzystania materiałów przyrodniczych.
     
Zasady udziału w konkursie: 
1. Tematyka pracy jest dowolna.
2. Praca powinna być wykonana z materiałów przyrodniczych (ususzone liście, rośliny, kwiaty, piasek, kora drzew itp.).
3. Dopuszcza się wykorzystanie w pracy materiałów papierniczych, ścinków tkanin, farb i kredek.
4. Format pracy: dowolny.
5. Zdjęcie wykonanej pracy należy przesłać pocztą elektroniczną na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. w terminie do 04 grudnia 2020 r.
6. Zgłoszona praca powinna zawierać informacje: imię i nazwisko oraz klasę, do której dziecko uczęszcza.
7. Zgłoszenie pracy na konkurs jest równoznaczne z akceptacją regulaminu konkursu oraz wyrażeniem zgody na opublikowanie danych osobowych na stronie internetowej szkoły.
   

POWODZENIA!

Beata Żebrowska Maciołek – organizator konkursu

Dokładnie dzisiaj Amerykanie obchodzą Święto Dziękczynienia (z ang. Thanksgiving)! Z tej okazji podczas lekcji kulturowej na języku angielskim, chętni uczniowie z klas 8 wykonali prezentacje multimedialne wraz z quizem dla słuchaczy. Wyjaśnili w nich skąd to popularne amerykańskie święto się wzięło oraz w jaki sposób mieszkańcy USA celebrują ten wyjątkowy dzień w roku.

Czego mogliśmy się dowiedzieć ?

Co roku w czwarty czwartek listopada Amerykanie  zasiadają przy suto zastawionych stołach i  dziękują za wszystko, co im się dobrego przydarzyło.  Tradycja świętowania jest niezwykle długa, sięga 1620 roku, kiedy to  angielscy koloniści zwany Pilgrims  przybili do brzegu miejscowości Plymouth swoim statkiem o nazwie Mayflower. Przyjmuje się, że dziękczynny obiad po raz pierwszy celebrowano w 1621 roku po udanych dożynkach. Przez ponad dwa wieki było obchodzone jedynie przez wybrane stany. Dopiero w 1863 roku Thanksgiving stało się świętem narodowym. Obowiązkowym elementem Święta Dziękczynienia jest pieczony indyk faszerowany nadzieniem z chleba podawany ze słodkimi ziemniakami oraz sosem żurawinowym. Na deser obowiązkowo musi pojawić się pumpkin pie, czyli ciasto dyniowe. Ze Świętem Dziękczynienia nierozerwalnie związany jest jeszcze jeden zwyczaj tzw. turkey pardon, czyli uroczyste ułaskawienie wybranego indyka przez prezydenta Stanów Zjednoczonych.  Szczęśliwy indyk może być pewien, że nigdy nie trafi na świąteczny stół :)

Opracował Piotr Dobosz

Drodzy Uczniowie!

Zaczynamy przygotowania do egzaminu na kartę rowerową.

Strażnicy miejscy z Miasteczka Ruchu Drogowego przeprowadzą z uczniami zajęcia przygotowujące do egzaminu na kartę rowerową w roku szkolnym 2020/2021.

Nastąpiły niewielkie zmiany w terminach (podajemy dwa warianty- zdalny i stacjonarny):

Karolina Kurys

W dniu 25.XI.2020r. w czasie spotkania online uczniowie klasy 3B  poznali historię powstania pluszowego misia. Dzieci miały przygotowane na lekcje swoje misie – pluszaki oraz wykonane prace plastyczne w dowolnej technice na temat: ,,Pluszowy miś". Wspólnie z nauczycielem słuchały utworów z piosenkami o misiu, w czasie których wykonywały ćwiczenia ruchowe z pokazywaniem.

Wierszyk z pokazywaniem „ Jedna łapka, druga łapka....”
Jedna łapka, druga łapka – pokazujemy najpierw jedną, potem drugą rękę
Ja jestem niedźwiadek –pokazujemy rękami na siebie
Jedna nóżka, druga nóżka – wysuwając pokazujemy jedną, a potem drugą nogę
A to jest mój zadek – odwracamy się i kręcimy pupą
Lubię miodek, kocham miodek – pokazujemy gest głaskania po brzuchu
Podkradam pszczółkom –pokazujemy gest zgarniający obydwoma rękami do siebie
Jedną łapką, drugą łapką – pokazujemy najpierw jedną, potem drugą rękę
Albo piję rurką – obie dłonie zwijamy i przykładamy do ust.

Dzieci uczestniczyły w zabawie muzyczno-ruchowej „Co robi miś?” – poruszały się w takt muzyki, gdy muzyka cichnie, zatrzymywały się i wykonywały podaną czynność: miś drapie się za prawym uszkiem, miś głaszcze się po brzuchu, miś wdrapuje się na drzewo,  miś podskakuje na lewej nodze.

Recytowane były wiersze Jana Brzechwy:  „Proszę państwa oto miś...oraz ” Czesława Janczarskiego „Naprawimy misia”.
Uczniowie wypowiadali sie na temat obejrzanych filmów:  Jak powstaje miś „Fabryka Miśków. Webm” - Źródło You Tube oraz Filmu edukacyjnego o niedźwiedziach „Czy niedźwiedzie mocno śpią?” Źródło You Tube. Z łatwością poszło im rozwiaznaie zagadek przyrodniczych o misiach:
- Co misie lubią jeść najbardziej? (mięso - ryby)
- Jak nazywa się legowisko niedźwiedzia brunatnego? (gawra)
- Jaki kolor ma futro niedźwiedzia polarnego? (biały)
- Który z misiów żywi się bambusami i mieszka w Chinach? ( Panda)

W ramach pracy domowej dzieci miały przenosić papierowe sylwety misia za pomocą rurki do napoi lub „Garnek miodu”- przyciągnięcie garnuszka za pomocą sznurka nawijanego na papierowy
rulon.

Na zakończenie zajeć w ramach podsumowania historii powstania pluszowego misia dzieci obejrzały przentację o misiu. Pani podziękowała im  za wspólną zabawę.

Historia pluszowego misia zaczęła się w 1902r. kiedy to ówczesny prezydent Stanów Zjednoczonych Theodore Roosevelt, będąc na polowaniu, sprzeciwił się zabiciu małego niedźwiadka. Świadkiem tego wydarzenia był Clifford Berryman, który uwiecznił tę historię na rysunku. Rysunek ukazał się w waszyngtońskiej gazecie, gdzie ujrzał go Morris Michton - właściciel sklepu z zabawkami. Wpadł na pomysł, aby wykonać kilka zabawek przedstawiających misia i zobaczyć, jak się będą sprzedawały. Jak można się domyślać, pluszaki sprzedawały się znakomicie. Producent zwrócił się z prośbą do prezydenta o pozwolenie nadania misiom imienia Teedy i tak się je nazywa do tej pory. Od 118 lat misie towarzyszą dzieciom na całym świecie: dodają im otuchy, pocieszają, łagodzą lęk przed samotnością.

Wychowawczyni zachęciła uczniów do samodzielnego czytania książki A. A. Milne „Kubuś Puchatek” po wysłuchaniu nagrania muycznego do piosenek z lektury.  

Wszyscy uczstnicy spotkania złożyli życzenia swoim misiom:

Wiwat misiu łakomczuszku
Niech nie burczy ci już w brzuszku
My życzenia ci składamy
Byś był jak najdłużej z nami
Miodku zawsze miej w dostatku
Żyj nam „Sto lat” nasz misiaczku. Odśpiewano im 100 lat.

Opracował nauczyciel prowadzący: Halina Olesiejuk