Szanowni Rodzice,
Drodzy Uczniowie


Przesyłamy link do prezentacji przygotowanej przez WCIES:

pt. Rodzic jako doradca swojego dziecka przy wyborze szkoły ponadpodstawowej:

www.wcies.edu.pl
 

 

K. Jurys

Bez wyobraźni nie ma empatii.  Dla  rozwijania wyobraźni wspaniale nadaje się książka i twórczość plastyczna.
Dlaczego nie wykorzystać tych dwóch rzeczy jednocześnie?

Czytanie to wspaniała przygoda… Książka - na pierwszy rzut oka przedmiot, jakich wiele. Jeśli się chwilę zastanowimy, uświadomimy sobie, że przedmiot ten ma duże znaczenie dla człowieka. Pomaga w nauce, bo jest źródłem wiedzy dostępnym dla każdego, służy rozrywce, bo rozśmiesza i rozwiewa smutek. Jest przyjacielem człowieka.

Uczniowie klasy pierwszej chętnie czytają lektury, książeczki z ulubionej literatury dziecięcej oraz biorą udział w projektach rozwijających czytelnictwo „Czytam sobie” - Poziom 1 oraz „Lekturki spod chmurki” . Podejmują te próby samodzielnie, z pomocą nauczyciela oraz rodzica. Czytanie połączone jest często z przepięknymi pracami plastycznymi oraz ciekawymi pierwszymi lapbookami wykonanymi przez dzieci. Czytamy na lekcjach, w domach, na zajęciach dodatkowych, a nawet teraz ucząc się zdalnie, wykorzystując dostępną technologię. Multimedia nie muszą być jednak wrogiem czytelnictwa.  Wykorzystanie ich w odpowiedni sposób daje naprawdę fantastyczne możliwości, a nauka z ich zastosowaniem przynosi bardziej niż satysfakcjonujące efekty. Nauka czytania to fundament, dający podwaliny pod cały proces zdobywania wiedzy.

Wychowawca klasy 1A
Izabela Radziszewska

 

3 grudnia obchodzony był Światowy Dzień Osób Niepełnosprawnych. W związku z tym w naszej szkole zostały przeprowadzone zajęcia na ten temat. Wychowawcy otrzymali przygotowaną przez nauczycieli wspomagających prezentację, którą przedstawili i omówili w swoich klasach. Dzieci i młodzież z naszej szkoły bardzo chętnie brała udział w dyskusji na temat niepełnosprawności i przyswoili nową wiedzę na temat wartości społecznych oraz otwartości na to co inne i nieznane.

Ewelina Barszcz

klasy starsze:

klasy młodsze:

Rozpoczynając nowy rok liturgiczny w wielu domach naszej szkolnej społeczności zapłonęła świeca  adwentowej ciszy.

Uczniowie klas młodszych wspólnie z rodzinami przygotowali wieńce adwentowe. Na każdym wieńcu znajdują się cztery świece, symbolizujące cztery niedziele  adwentowe.
Zapalanie świec w domach podczas wspólnych spotkań i modlitw wyraża jedność rodzin, które duchowo przygotowują się na przeżycie Świąt Bożego Narodzenia.

Renata Morawska

 


Uczniowie SP110  1 grudnia wzięli udział w warsztatach online – tworzenie KALENDARZA ADWENTOWEGO.

Grudzień to czas oczekiwania na Boże Narodzenie. Z adwentem związana jest tradycja kalendarza adwentowego. Jak na kalendarz przystało, został on stworzony, by odmierzać czas. Odlicza on kolejne dni pomiędzy pierwszym dniem Adwentu a Wigilią Bożego Narodzenia. Naocznie pokazuje zbliżanie się tego wyjątkowego dnia, co potęguje uczucie radosnego oczekiwania!

Podczas warsztatów wykonaliśmy oryginalne kalendarze adwentowe - w słoiku. Nasze rękodzieła zawierają zadania, które przyczepione do sznurka i karteczki z numerem, są niczym zimowa rozgrzewająca herbatka!

Renata Morawska
Ewa Cichecka