Szanowni Rodzice,
Drodzy Uczniowie
Przesyłamy link do prezentacji przygotowanej przez WCIES:
pt. Rodzic jako doradca swojego dziecka przy wyborze szkoły ponadpodstawowej:
K. Jurys
Bez wyobraźni nie ma empatii. Dla rozwijania wyobraźni wspaniale nadaje się książka i twórczość plastyczna.
Dlaczego nie wykorzystać tych dwóch rzeczy jednocześnie?
Czytanie to wspaniała przygoda… Książka - na pierwszy rzut oka przedmiot, jakich wiele. Jeśli się chwilę zastanowimy, uświadomimy sobie, że przedmiot ten ma duże znaczenie dla człowieka. Pomaga w nauce, bo jest źródłem wiedzy dostępnym dla każdego, służy rozrywce, bo rozśmiesza i rozwiewa smutek. Jest przyjacielem człowieka.
Uczniowie klasy pierwszej chętnie czytają lektury, książeczki z ulubionej literatury dziecięcej oraz biorą udział w projektach rozwijających czytelnictwo „Czytam sobie” - Poziom 1 oraz „Lekturki spod chmurki” . Podejmują te próby samodzielnie, z pomocą nauczyciela oraz rodzica. Czytanie połączone jest często z przepięknymi pracami plastycznymi oraz ciekawymi pierwszymi lapbookami wykonanymi przez dzieci. Czytamy na lekcjach, w domach, na zajęciach dodatkowych, a nawet teraz ucząc się zdalnie, wykorzystując dostępną technologię. Multimedia nie muszą być jednak wrogiem czytelnictwa. Wykorzystanie ich w odpowiedni sposób daje naprawdę fantastyczne możliwości, a nauka z ich zastosowaniem przynosi bardziej niż satysfakcjonujące efekty. Nauka czytania to fundament, dający podwaliny pod cały proces zdobywania wiedzy.
Wychowawca klasy 1A
Izabela Radziszewska
3 grudnia obchodzony był Światowy Dzień Osób Niepełnosprawnych. W związku z tym w naszej szkole zostały przeprowadzone zajęcia na ten temat. Wychowawcy otrzymali przygotowaną przez nauczycieli wspomagających prezentację, którą przedstawili i omówili w swoich klasach. Dzieci i młodzież z naszej szkoły bardzo chętnie brała udział w dyskusji na temat niepełnosprawności i przyswoili nową wiedzę na temat wartości społecznych oraz otwartości na to co inne i nieznane.
Ewelina Barszcz
klasy starsze:
klasy młodsze:
Rozpoczynając nowy rok liturgiczny w wielu domach naszej szkolnej społeczności zapłonęła świeca adwentowej ciszy.
Uczniowie klas młodszych wspólnie z rodzinami przygotowali wieńce adwentowe. Na każdym wieńcu znajdują się cztery świece, symbolizujące cztery niedziele adwentowe.
Zapalanie świec w domach podczas wspólnych spotkań i modlitw wyraża jedność rodzin, które duchowo przygotowują się na przeżycie Świąt Bożego Narodzenia.
Renata Morawska
Uczniowie SP110 1 grudnia wzięli udział w warsztatach online – tworzenie KALENDARZA ADWENTOWEGO.
Grudzień to czas oczekiwania na Boże Narodzenie. Z adwentem związana jest tradycja kalendarza adwentowego. Jak na kalendarz przystało, został on stworzony, by odmierzać czas. Odlicza on kolejne dni pomiędzy pierwszym dniem Adwentu a Wigilią Bożego Narodzenia. Naocznie pokazuje zbliżanie się tego wyjątkowego dnia, co potęguje uczucie radosnego oczekiwania!
Podczas warsztatów wykonaliśmy oryginalne kalendarze adwentowe - w słoiku. Nasze rękodzieła zawierają zadania, które przyczepione do sznurka i karteczki z numerem, są niczym zimowa rozgrzewająca herbatka!
Renata Morawska
Ewa Cichecka