W dniu 16 marca 2023 r. uczniowie naszej szkoły uczestniczyli  w Międzynarodowym Konkursie Matematycznym „Kangur”. Do konkursu przystąpiło 59 uczniów z klas  II – VIII, w kategoriach: Żaczek, Maluch, Beniamin, Kadet. Konkurs przeprowadzany jest  raz w roku, jednocześnie we wszystkich uczestniczących w nim krajach. Udział w konkursie to prestiż i wysoka ranga wypracowana przez międzynarodowy zespół  matematyków. Miłą niespodzianką jest informacja, że jeden uczeń  uzyskał wynik bardzo dobry, czterech uczniów otrzymało wyróżnienie. Gratulacje dla wyróżnionych, ale także dla pozostałych uczestników za udział w konkursie.

Najlepsze wyniki osiągnęli:

1. SZOSTAKIEWICZ STANISŁAW 103,5/120 pkt (wynik bardzo dobry)  klasa III a w kategorii Maluch.

2.  WALISZKIEWICZ HELENA 87,5/105 pkt (wyróżniona) klasa II b w kategorii Żaczek.

3. SZUSTAKOWSKA MARIA  98,75/120 pkt (wyróżniona)   klasa III a w kategorii Maluch.

4. TARANTA NATALIA  90,00/120 pkt  (wyróżniona) klasa III c w kategorii Maluch.

5. KŁYS LEONARD 83,75/120 pkt (wyróżniony) klasa III a w kategorii Maluch.

 

Koordynator konkursu.

Leszek Bączkiewicz

Klasa IV c 12 kwietnia brała udział w lekcji muzealnej w Muzeum Powstania Warszawskiego. Temat lekcji brzmiał „Asiunia" – wojna w oczach dziecka.

Lekcja dotyczyła książki Joanny Papuzińskiej „Asiunia", która powstała z inicjatywy Muzeum Powstania Warszawskiego i opowiada o wojnie widzianej oczami pięcioletniej dziewczynki. Dzieci dowiedziały się jak wyglądała wojenna codzienność oraz na czym polegał „pomyślunek". Poznały też postać autorki książki i jednocześnie jej bohaterki – Joanny Papuzińskiej. Lekcja obejmowała krótki spacer po ekspozycji. Uczniowie mogli również zobaczyć konfiturę z buraków i żołędzie  prażone do robienia kawy. Na ekspozycji zobaczyli przykłady życia codziennego podczas Powstania Warszawskiego.

Bożena Szpunar-Zdrojek

 

 

 

 

  

W sobotę, 22 kwietnia uczniowie klasy 3c- Sebastian i Władek- wzięli udział w ostatnim etapie

Małej Olimpiady Matematycznej w Szkole Podstawowej Nr 65, która była organizatorem konkursu.

Znaleźli się w gronie najlepszych matematyków klas trzecich w Warszawie.

Wyniki  MOM poznamy w maju.

Jesteśmy dumni z osiągnięć naszych uczniów.    

                                                                                                Koordynator konkursu szkolnego

                                                                                                       Iwona Tolak

                Tematykę Dnia Ziemi w szkole realizowaliśmy od połowy kwietnia. Nauczyciele zachęcili wszystkich uczniów oraz niektórych ich Rodziców do organizowania licznych kreatywnych akcji ekologicznych. Proponowane przez nich działania zmotywowały uczniów do aktywnego w nich  uczestnictwa, tym samym wpajają nawyk dbania o otaczającą nas przyrodę.

Najbardziej popularną aktywnością  w tym miesiącu było sadzenie roślin w klasach, śpiewanie piosenek o Dniu Ziemi, recytacje wierszy, rozwiazywanie rebusów i zagadek, prezentacje medialne, pisanie życzeń do Ziemi i wykonanie prac artystycznych na temat Dni Ziemi.

Wielką uwagą cieszyły się wszystkie formy płaskie oraz przestrzenne. Były to planety, Ziemia jako kula ziemska. Dzieci wykorzystały wszelkie formy plastyczne: malowanie, wydzieranie, wycinanie, formowanie kuli ziemskiej.

W życzeniach do Ziemi uczniowie obiecali zadbać o otaczające je środowisko, aby dookoła było czysto.  Z szacunku do Ziemi uczniowie klas młodszych ubrali się ekologicznie.  Ozdoby, nakrycia głowy, sukienki i dodatki do nich wykonane były z surowców wtórnych.

                Dzięki podjętym działaniom udało  się w ten sposób zaszczepić w dzieciach przyrodniczą pasję. Na podsumowanie każda z klas planuje swoje wycieczki ekologiczne po okolicy, np.  wąchanie jaśminu, obserwacja upraw kwiatowych w ogrodzie, spacery po lesie i rozpoznawanie ptaków.

W imieniu zespołu edukacji wczesnoszkolnej

Halina Olesiejuk

 

 

 

 

Dziękujemy Nauczycielom i Uczniom za przygotowanie wierszy i partiotycznych piosenek.

To była bardzo radosna, wzruszająca i biało-czerwona lekcja historii.