17 marca co roku cała Irlandia, ale również miliony ludzi w USA, Wielkiej Brytanii oraz Australii obchodzą dzień Świętego Patryka – angielskiego misjonarza, który za swoje zasługi na rzecz szerzenia wiary katolickiej został ogłoszony patronem Irlandii. Tego dnia rzesze ludzi  ubierają się na zielono i maszerują w radosnych pochodach, malują sobie twarze, przypinają koniczynki, śpiewają tradycyjne celtyckie pieśni. Rzeki barwi się na zielono, a słynne budynki podświetla w tym kolorze. Dorośli popijają zielone piwo, a dzieci czerpią radość z przebierania się za skrzaty, tzw. „leprechauns”, poszukują garnków ze złotem oraz  szczypią tych, co w tym dniu zapomnieli założyć zielone ubranie.

Nasza szkoła aktywnie włączyła się w obchody tego popularnego święta. Pod hasłem: Zielony Tydzień ze Świętym Patrykiem, w dniach 15-19 marca uczniowie ze wszystkich klas wzięli udział w licznych inicjatywach w ramach swoich lekcji języka angielskiego. Już na pierwszy rzut oka widać było, że to wyjątkowy czas, bo na  zajęciach królował kolor zielony – zarówno wśród anglistów jak i naszych uczniów, którzy ochoczo prezentowali się innym na spotkaniach online. W klasach 1-3 dzieci zastanawiały się, dzięki czemu są naprawdę szczęśliwe. Wykonały piękne trójlistne koniczynki „shamrocks” i wyjaśniły po angielsku, czym dla nich jest szczęście. Dodatkowo śpiewano piosenki oraz przeprowadzono gry i zabawy.
W klasach 4-8 nauczyciele przeprowadzili okolicznościowe lekcje kulturowe, podczas których uczniowie mieli okazję zapoznać się z historią Świętego Patryka oraz zrozumieć główne symbole tego święta. Chętni wykonali okolicznościowe prezentacje, które profesjonalnie zaprezentowali całej klasie. Nie zabrakło też wirtualnych podróży po tzw. „Emerald Isle”, czyli pięknej zielonej Irlandii. Punktem kulminacyjnym projektu był ogólnoszkolny quiz wiedzy przeprowadzony we wszystkich klasach starszych. Największą wiedzą na temat St. Patrick’s Day  wykazali się:

1. Noemi Szymańska, kl. 4a
2. Olivier Herman, kl. 4b
3. Joachim Remiszewski, kl. 5a
4. Konrad Sygnowski, kl. 5b
5. Aleksander Groszek, kl. 6a
6. Karolina Ceranka, kl. 6b
7. Aleksandra Chyczewska, kl. 6c
8. Piotr Giel, kl. 7a
9. Zuzanna Sitkiewicz, kl. 7b
10. Natalia Krawczyk, kl. 7c
11. Przemysław Jażdżyk, kl. 7d
12. Oliwier Ząbek, kl. 8, gr. II
13. Konrad Święcki, kl. 8, gr. III

Gratulujemy aktywności i dziękujemy za Wasze zaangażowanie.

Zespół anglistów SP 110 w składzie:
Aleksandra Lis, Ewa Cichecka, Piotr Dobosz, Katarzyna Falkowska 


 

 

 

W dniu dzisiejszym komisja konkursowa w składzie nauczycieli przedmiotów wyłoniła
zwycięzców konkursu chemiczno - fizycznego i postanowiła przyznać:

I MIEJSCE (ex aequo)
Uczniowi klasy 8B - Miłoszowi Podgórskiemu
Uczniowi klasy 8B - Amadeuszowi Wiśniewskiemu

II miejsce
Uczennicy klasy 8C - Hannie Mazurczak

III miejsce
Uczniowi klasy 8A - Oliwierowi Ząbkowi

Kryteria oceny prac: łączna liczba punktów uzyskanych z części chemicznej i fizycznej.
Wyniki szczegółowe zostaną udostępnione uczniom w wiadomościach indywidualnych za pośrednictwem dziennika Librus.

Nagrody i dyplomy uznania zostaną wręczone po powrocie do nauki stacjonarnej.
Zwycięzcom serdecznie gratulujemy i życzymy dalszych sukcesów.

Michał Dębski
Ewa Kulczycka

Z okazji zbliżających się Świąt Wielkiej Nocy uczniowie z klasy IIIa wykonali karty świąteczne w kształcie pisanek dla mieszkańców Domu Pomocy Społecznej „Pod Brzozami”. Na odwrotnej stronie kartek formułowali dla nich życzenia. Pisanki wielkanocne zostały przekazane seniorom.

Katarzyna Krakowiak

24 marca uczniowie klasy Va mieli okazję wziąć udział w zdalnych warsztatach „Algorytmy w robotycznym świecie”. Zajęcia stanowiły element konferencji „Hybrydowa przyszłość”, której organizatorem była Fundacja „Hybrydowa Szkoła”.

Prezentacja pt. „Świat algorytmów” pozwoliła uczniom zrozumieć pojęcie algorytmu – opisu krok po kroku, jak wykonać zadanie lub rozwiązać problem. Uczniowie poznali wiele przykładów algorytmów w codziennym życiu, a także tworzyli własne.

W drugiej części warsztatów piątoklasiści wcielili się w projektantów i konstruktorów robotów, a ich misją było stworzenie robotycznego obiektu w oparciu o odpowiedni algorytm.

Zajęcia w świecie wirtualnej robotyki przyniosły dużo zabawy, ale także przyczyniły się do poszerzenia wiedzy uczniów w zakresie nowoczesnych technologii.

Beata Świderska

Miło nam ogłosić wyniki zorganizowanego przez świetlicę szkolną konkursu plastycznego „Wielkanocna pisanka”. Założeniem konkursu było:
- kultywowanie polskiej tradycji Świąt Wielkiej Nocy;
- promowanie aktywności twórczej;
- rozwijanie wyobraźni plastycznej;
- kształcenie poczucia piękna i estetyki;
- popularyzowanie sztuki ludowej.

Formą udziału w konkursie było indywidualne wykonanie pisanki, w dowolnie wybranej technice i dowolnej wielkości. Komisja ze względu na bardzo wysoki poziom prac i zaangażowanie uczniów postanowiła nie rozdzielać na drugie i trzecie miejsca lecz wszystkie oceniła wzorowo.

Klasy II
I miejsca dla: Antonina Bułka kl. 2c, Nina Kudlik kl. 2c, Natalia Nowakowska k. 2a, Dominika Rudnicka kl. 2c

Klasy III
I miejsca dla: Maria Berezhna kl. 3a, Alicja Stępień kl. 3a, Basia Turek kl. 3a

Dyplomy zostaną wręczone uczniom po powrocie do nauki stacjonarnej.

Serdecznie gratulujemy zwycięzcom. Wasze prace z pewnością będą piękną ozdobą na świąteczny stół.

Katarzyna Krakowiak