Zapraszamy uczniów z klas I – III do udziału w świetlicowym konkursie plastycznym „Jesienne inspiracje”.
Cele konkursu:
Ukazanie piękna barw jesiennych;
Rozwijanie artystycznych zainteresowań dzieci;
Rozwijanie wyobraźni i kreatywności;
Wzbogacanie warsztatu plastycznego o umiejętność wykorzystania materiałów przyrodniczych.
Zasady udziału w konkursie:
1. Tematyka pracy jest dowolna.
2. Praca powinna być wykonana z materiałów przyrodniczych (ususzone liście, rośliny, kwiaty, piasek, kora drzew itp.).
3. Dopuszcza się wykorzystanie w pracy materiałów papierniczych, ścinków tkanin, farb i kredek.
4. Format pracy: dowolny.
5. Zdjęcie wykonanej pracy należy przesłać pocztą elektroniczną na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. w terminie do 04 grudnia 2020 r.
6. Zgłoszona praca powinna zawierać informacje: imię i nazwisko oraz klasę, do której dziecko uczęszcza.
7. Zgłoszenie pracy na konkurs jest równoznaczne z akceptacją regulaminu konkursu oraz wyrażeniem zgody na opublikowanie danych osobowych na stronie internetowej szkoły.
POWODZENIA!
Beata Żebrowska Maciołek – organizator konkursu
Drodzy Uczniowie!
Zaczynamy przygotowania do egzaminu na kartę rowerową.
Strażnicy miejscy z Miasteczka Ruchu Drogowego przeprowadzą z uczniami zajęcia przygotowujące do egzaminu na kartę rowerową w roku szkolnym 2020/2021.
Nastąpiły niewielkie zmiany w terminach (podajemy dwa warianty- zdalny i stacjonarny):
Karolina Kurys
W dniu 25.XI.2020r. w czasie spotkania online uczniowie klasy 3B poznali historię powstania pluszowego misia. Dzieci miały przygotowane na lekcje swoje misie – pluszaki oraz wykonane prace plastyczne w dowolnej technice na temat: ,,Pluszowy miś". Wspólnie z nauczycielem słuchały utworów z piosenkami o misiu, w czasie których wykonywały ćwiczenia ruchowe z pokazywaniem.
Wierszyk z pokazywaniem „ Jedna łapka, druga łapka....”
Jedna łapka, druga łapka – pokazujemy najpierw jedną, potem drugą rękę
Ja jestem niedźwiadek –pokazujemy rękami na siebie
Jedna nóżka, druga nóżka – wysuwając pokazujemy jedną, a potem drugą nogę
A to jest mój zadek – odwracamy się i kręcimy pupą
Lubię miodek, kocham miodek – pokazujemy gest głaskania po brzuchu
Podkradam pszczółkom –pokazujemy gest zgarniający obydwoma rękami do siebie
Jedną łapką, drugą łapką – pokazujemy najpierw jedną, potem drugą rękę
Albo piję rurką – obie dłonie zwijamy i przykładamy do ust.
Dzieci uczestniczyły w zabawie muzyczno-ruchowej „Co robi miś?” – poruszały się w takt muzyki, gdy muzyka cichnie, zatrzymywały się i wykonywały podaną czynność: miś drapie się za prawym uszkiem, miś głaszcze się po brzuchu, miś wdrapuje się na drzewo, miś podskakuje na lewej nodze.
Recytowane były wiersze Jana Brzechwy: „Proszę państwa oto miś...oraz ” Czesława Janczarskiego „Naprawimy misia”.
Uczniowie wypowiadali sie na temat obejrzanych filmów: Jak powstaje miś „Fabryka Miśków. Webm” - Źródło You Tube oraz Filmu edukacyjnego o niedźwiedziach „Czy niedźwiedzie mocno śpią?” Źródło You Tube. Z łatwością poszło im rozwiaznaie zagadek przyrodniczych o misiach:
- Co misie lubią jeść najbardziej? (mięso - ryby)
- Jak nazywa się legowisko niedźwiedzia brunatnego? (gawra)
- Jaki kolor ma futro niedźwiedzia polarnego? (biały)
- Który z misiów żywi się bambusami i mieszka w Chinach? ( Panda)
W ramach pracy domowej dzieci miały przenosić papierowe sylwety misia za pomocą rurki do napoi lub „Garnek miodu”- przyciągnięcie garnuszka za pomocą sznurka nawijanego na papierowy
rulon.
Na zakończenie zajeć w ramach podsumowania historii powstania pluszowego misia dzieci obejrzały przentację o misiu. Pani podziękowała im za wspólną zabawę.
Historia pluszowego misia zaczęła się w 1902r. kiedy to ówczesny prezydent Stanów Zjednoczonych Theodore Roosevelt, będąc na polowaniu, sprzeciwił się zabiciu małego niedźwiadka. Świadkiem tego wydarzenia był Clifford Berryman, który uwiecznił tę historię na rysunku. Rysunek ukazał się w waszyngtońskiej gazecie, gdzie ujrzał go Morris Michton - właściciel sklepu z zabawkami. Wpadł na pomysł, aby wykonać kilka zabawek przedstawiających misia i zobaczyć, jak się będą sprzedawały. Jak można się domyślać, pluszaki sprzedawały się znakomicie. Producent zwrócił się z prośbą do prezydenta o pozwolenie nadania misiom imienia Teedy i tak się je nazywa do tej pory. Od 118 lat misie towarzyszą dzieciom na całym świecie: dodają im otuchy, pocieszają, łagodzą lęk przed samotnością.
Wychowawczyni zachęciła uczniów do samodzielnego czytania książki A. A. Milne „Kubuś Puchatek” po wysłuchaniu nagrania muycznego do piosenek z lektury.
Wszyscy uczstnicy spotkania złożyli życzenia swoim misiom:
Wiwat misiu łakomczuszku
Niech nie burczy ci już w brzuszku
My życzenia ci składamy
Byś był jak najdłużej z nami
Miodku zawsze miej w dostatku
Żyj nam „Sto lat” nasz misiaczku. Odśpiewano im 100 lat.
Opracował nauczyciel prowadzący: Halina Olesiejuk
Dokładnie dzisiaj Amerykanie obchodzą Święto Dziękczynienia (z ang. Thanksgiving)! Z tej okazji podczas lekcji kulturowej na języku angielskim, chętni uczniowie z klas 8 wykonali prezentacje multimedialne wraz z quizem dla słuchaczy. Wyjaśnili w nich skąd to popularne amerykańskie święto się wzięło oraz w jaki sposób mieszkańcy USA celebrują ten wyjątkowy dzień w roku.
Czego mogliśmy się dowiedzieć ?
Co roku w czwarty czwartek listopada Amerykanie zasiadają przy suto zastawionych stołach i dziękują za wszystko, co im się dobrego przydarzyło. Tradycja świętowania jest niezwykle długa, sięga 1620 roku, kiedy to angielscy koloniści zwany Pilgrims przybili do brzegu miejscowości Plymouth swoim statkiem o nazwie Mayflower. Przyjmuje się, że dziękczynny obiad po raz pierwszy celebrowano w 1621 roku po udanych dożynkach. Przez ponad dwa wieki było obchodzone jedynie przez wybrane stany. Dopiero w 1863 roku Thanksgiving stało się świętem narodowym. Obowiązkowym elementem Święta Dziękczynienia jest pieczony indyk faszerowany nadzieniem z chleba podawany ze słodkimi ziemniakami oraz sosem żurawinowym. Na deser obowiązkowo musi pojawić się pumpkin pie, czyli ciasto dyniowe. Ze Świętem Dziękczynienia nierozerwalnie związany jest jeszcze jeden zwyczaj tzw. turkey pardon, czyli uroczyste ułaskawienie wybranego indyka przez prezydenta Stanów Zjednoczonych. Szczęśliwy indyk może być pewien, że nigdy nie trafi na świąteczny stół :)
Opracował Piotr Dobosz
Lekcja z doradztwa zawodowego z okazji Dnia Kolejarza 24 listopada 2020 r. w klasie IIIB .
Celem głównym lekcji online było zapoznanie dzieci ze światem zawodów - kolejarz
Uczniowie rozwiązali zagadkę słowną:
Mknie szybko po szynach,
dudnią wagony.
Przewozi ludzi
w dalekie strony.
Po torze szybko pędzi z daleka,
bo tłum podróżnych na stacji czeka.
(pociąg)
Natępnie wszyscy obejrzeli film pokazowy: ,,Kto to taki? i na video słuchały utworu Juliana Tuwima: ,,Lokomotywa".
Nauczyciel na podstawie ilustracji opowiadał dzieciom, czym zajmuje się kolejarz.
Kolejarz – pracownik zatrudniony w dziale gospodarki związanej z kolejnictwem. Typowe zawody kolejarskie wymagają wiedzy i umiejętności niezbędnych np. do prowadzenia pojazdów i innego sprzętu ruchomego, nadzorowania, kontroli i obserwacji pracy maszyn i urządzeń przemysłowych na miejscu lub przy pomocy zdalnego sterowania oraz do montowania produktów z komponentów według ścisłych norm i metod. Wykonywanie zadań wymaga głównie posiadania wiedzy i zrozumienia zasad funkcjonowania obsługiwanych urządzeń. Zawód potwierdzony jest egzaminem kwalifikacyjnym w systemie szkolnictwa zawodowego.
Kolejarz to potoczna nazwa osoby, która pracuje na kolei. Więc może być i konduktor i osoba w pracująca w biurze. Choć najczęściej jak ktoś mówi "kolejarz" to chodzi o maszynistę pociągu.
Wiele wrażeń dostarczyła dzieciom zabawa ruchowa przy piosence: ,,Jedzie pociąg z daleka":
Jedzie pociąg z daleka
Na nikogo nie czeka
Konduktorze łaskawy
Zabierz nas do Warszawy
Konduktorze łaskawy
Zabierz nas do Warszawy
Konduktorze łaskawy
Zabierz nas do Warszawy
Trudno, trudno to będzie
Dużo osób jest wszędzie
Trudno, trudno to będzie
Dużo osób jest wszędzie
Pięknie Pana prosimy
Jeszcze miejsce widzimy
A więc prędko wsiadajcie
Do Warszawy ruszajcie
A więc prędko wsiadajcie
Do Warszawy ruszajcie
Na podsumowanie lekcji na edukacji plastycznej uczniowie rysowali Obrazek lokomotywy lub postać kolejarza.
Opracowała wychowawczyni klasy III B: Halina Olesiejuk