W poniedziałek 27.01 od godz. 9 w sali gimnastycznej rozbrzmiewała muzyka. W tym dniu odbywał się Bal Karnawałowy w stylu Disco, który poprowadziła niezastąpiona p. Patrycja Lipińska.
Rodzice zadbali o wspaniałą dekorację, która nawiązywała do tematyki balu. Dzieci w trzech turach bawiły się do muzyki disco. Nie mogło zabraknąć popularnych tańców jak, kaczuszki czy makarena. Podczas imprezy odbywały się liczne konkursy, które umilały taneczne chwile i dawały trochę wytchnienia zmęczonym nogom. Chętni mieli możliwość wykonania zdjęć w balowej stylizacji.
Tytułowa marimba jest podobna do ksylofonu. Pochodzi z Afryki, skąd powędrowała do Ameryki Południowej, gdzie została popularnym instrumentem ludowym. Dziś często wykorzystywana jest w mniejszych zespołach instrumentalnych, co pozwala podkreślić specyfikę jej brzmienia.
W czwartek 23 stycznia uczniowie klas trzecich uczestniczyli w kolejnym koncercie z cyklu „Poranki Muzyczne”. Tym razem odwiedzili siedzibę szkoły muzycznej przy ul. Namysłowskiej, gdzie odbyło się widowisko zatytułowane „Zagraj ze mną na marimbie”.
Koncert rozpoczęła batucada (odmiana samby) w brawurowym wykonaniu zespołu Marimbaki, którego członkami są uczniowie szkoły muzycznej. Utwór wykonany na różnego rodzaju bębnach wprowadził słuchaczy w karnawałowy nastrój. Następnie zaprezentowane zostały poszczególne instrumenty perkusyjne, na których grali młodzi artyści. Były to m.in. wibrafon, ksylofon, marimba, bębny, kotły symfoniczne i wiele innych. Dzieci miały też okazję do wysłuchania „Hejnału” Angelo Giraldino zagranego na kotłach symfonicznych z akompaniamentem fortepianu, na którym grała profesor Elżbieta Siczek.
Jak wygląda dzień na planie filmowym? Do czego służy klaps filmowy? Kto, podczas pracy nad filmem, krzyczy: „Kamera! Akcja”? Jak powstaje śnieg na planie filmowym? – na te, i na wiele różnych pytań, związanych z tajemnicami planu filmowego, odnaleźliśmy odpowiedzi podczas Lekcji w kinie.
Krok po kroku, mogliśmy obserwować, jak powstaje scenografia w filmie oraz jakiego nakładu pracy wymaga jej stworzenie.
Od początku roku szkolnego w edukacji wczesnoszkolnej i oddziałach przedszkolnych realizowany jest projekt wychowawczo-edukacyjny „Jestem zdrowy i bezpieczny”. Tematem przewodnim drugiego etapu były „zdrowe nawyki” i bezpieczeństwo w sieci. Dobre nawyki to jedno z wyzwań na drodze do prowadzenia zdrowego trybu życia. Jak wiadomo, złe nawyki są trudne do zwalczenia, dlatego im wcześniej zostaną zbudowane dobre, zdrowe przyzwyczajenia, tym łatwiej będzie utrzymywać je przez długi czas.
Przez cały grudzień i pierwszą połowę stycznia dzieci poznawały czym są „dobre nawyki” i dlaczego warto je wdrażać w życie. Wielu uczniów wzięło również udział w konkursie plastycznym „Zdrowe nawyki – czas start”. Wszyscy uczestniczyli też w warsztatach na temat bezpieczeństwa w sieci, które przeprowadziła p. Karina – mama jednego z uczniów klasy III b.
Czytaj więcej: Podsumowanie II etapu projektu „Jestem zdrowy i bezpieczny”
10 stycznia 2020 roku odwiedziliśmy MultiCentrum. Z zaangażowaniem uczestniczyliśmy w zajęciach Mali naukowcy oraz rozwijaliśmy wyobraźnię podczas warsztatów z wykorzystaniem klocków K‘NEX.
Stając się małymi naukowcami, poznaliśmy podstawowe zasady fizyki, rządzące otaczającym nas światem. Spotkanie rozpoczęliśmy prezentacją multimedialną, która, w przystępny dla nas sposób, tłumaczyła skomplikowane pojęcia fizyczne. Obserwowaliśmy i samodzielnie wykonywaliśmy omawiane doświadczenia. I tak, bawiąc się, jednocześnie, uczyliśmy się nowych rzeczy.