Uczniowie z klasy 1 pu mieli zajęcia techniczno-konstruktorskie w Laboratorium Przyszłości. Podzieleni byli na grupy, w których budowali, na podstawie instrukcji, budowle i pojazdy.
Przy okazji zabawy, dzieci rozwijały swoje zdolności manualne, spostrzegawczość i integrowali się ze sobą.

                                                                                                     K. Jurys

 

 



         Uczniowie z klasy 1 pu byli na wycieczce w Muzeum Stacja, aby poznać jak rozwinął się transport kolejowy. W salach wystawowych podziwiali makiety lokomotyw i wagonów, a także obserwowali przejazdy po makiecie kolejek elektrycznych, a później mogli wsiąść do dawnych wagonów i lokomotyw w skansenie.
     Dzięki wycieczce klasa lepiej się zintegrowała, a nowy uczeń zapoznał się z kolegami.


                                                                                      K. Jurys

 

 

W kwietniu 2023 r. w młodszym oddziale przygotowawczym odbyło się wspólne wykonywanie przez dzieci dekoracji wielkanocnych.

 

Uczniowie z klasy 1 PU uczestniczyli w Akcji „Żonkile”- Łączy nas pamięć; wykonali żonkile i godnie upamiętnili dzień, Powstania w getcie warszawskim, poprzez strój galowy i przypięte żonkile.

 

W dn. 19.04.2023 r. uczniowie wraz z wychowawcą klasy bawili się na boisku podczas zajęć integracyjnych z chustą animacyjną.

 

K. Jurys

www.116111.ua

O 116 111

116 111 – telefon zaufania dla dzieci i młodzieży od 14 lat prowadzi Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę, która bezpłatnie pomaga dzieciom, które doświadczyły różnych form przemocy. Telefon jest anonimowy, bezpłatny, całodobowy i dyskretny.

W każdym europejskim kraju pod numerem 116 111 osoby poniżej 18 r.ż. otrzymają potrzebną pomoc i wsparcie.

W telefonie zaufania pracują psycholodzy i pedagodzy – konsultanci. Jesteśmy profesjonalnie przygotowani do świadczenia pomocy psychologicznej przez telefon oraz online.

Możesz się z nami skontaktować zawsze, dzwoniąc pod  numer 116 111, albo wysyłając do nas wiadomość przez stronę.

 

Напиши до нас

Іноді важко назвати проблему. Не потрібно робити цього відразу!
Спробуйте описати, що відчуваєш і коли так себе почуваєш. Якщо маєш якісь думки з приводу ситуації,  яку переживаєш (зараз чи тоді, коли це сталося), поділись ними.

Чим більше напишеш, тим більше ми зможемо зрозуміти як ти себе почуваєш і з чим маєш змагатися. Опиши свою ситуацію – що для тебе є найважливіше чи найважче, яка допомога тобі потрібна.

Якщо хочеш, можеш задавати нам питання – ми постараємося на них відповісти.
Знай, що можеш звертатися до нас українською та російською мовами.
116 111 – телефон довіри для дітей та молоді, ми не маємо можливості консультувати дорослих осіб.

 

Гнів? Смуток? Страх?

З нами ти можеш поговорити про все!

Ми говоримо українською та російською мовами!


 

Телефонуй на безкоштовну анонімну гарячу лінію для дітей та молоді за номером 116 111*

Телефон працює щодня з 14:00 до 24:00

Якщо ти хочеш написати нам повідомлення або поспілкуватися з нами у чаті, зареєструйся, будь ласка

*Дзвінки з польського номера безкоштовні. При дзвінку з українського номера потрібно набрати номер з префіксом, тобто «+48116111» – тоді дзвінок також буде безкоштовний.

 

     Odbyła się wycieczka trzech klas: 1 pu, 4 a, 4 pu, na warsztaty przyrodniczo-integracyjne do Folwarku Bródno. Uczniowie dowiedzieli się skąd wzięły się budynki na Folwarku i kiedy powstały. Mieli okazję ulepić zwierzątko z gliny. Wspaniałe na integrację i rozgrzanie okazały się zabawy w berka lusterko, mecz kolorowymi piłeczkami, przeciąganie liny, przechodzenie po slackline.

Oczywiście, przyszedł czas na karmienie zwierząt: osiołków, owieczek, kóz, a także kur.

    Uczniowie dowiedzieli się informacji, np. jak nazywa się stopa owcy, co jest najzdrowsze dla królika do jedzenia, jakie barwy ma indor, poznali także odgłosy wydawane przez koguta, osła, owce, indyka. W oczekiwaniu na pieczone kiełbaski i gorącą herbatę, uczniowie bawili się na placu zabaw i grali w piłkę.

 

Dziękuję za pomoc wychowawcy klasy 4a i klasy 4 pu oraz p. Irynie.

Dziękujemy kadrze ze Stowarzyszenia Zielone Ścieżki Rozwoju.

K. Jurys