„Zabawka ze skrawka” – świetlicowe zajęcia
robótek ręcznych    
        

W naszej świetlicy odbywają się zajęcia robótek ręcznych dla chętnych uczniów. Głównym ich celem jest rozwijanie zainteresowań i umiejętności dzieci z zakresu szycia ręcznego.

W wyniku przeprowadzanych zajęć wychowankowie uczą się: zasad bezpiecznego posługiwania się narzędziami krawieckimi, poprawnie chwytać nożyczki, igłę, nawlec nitkę, zawiązać supełek, przyszyć guzik, wykroić proste wzory z materiału. Ponadto uczestnicy poznają podstawowe ściegi i szyją proste prace wedle własnego pomysłu oraz według wzoru.

Podopieczni na miarę swoich możliwości wykonują robótki ręczne, najczęściej są to pluszowe misie i inne pluszaki, poduszki na igły, serwetki, itp., według aktualnych potrzeb. Młodzi ludzie prace i zdobywane  umiejętności będą mogli wykorzystać w życiu codziennym. Uczniowie chętnie uczestniczą w zajęciach, a każda dokończona praca przynosi im wiele radości i satysfakcji.

K. Krakowiak

 

Święta zapanowały w wystroju już od progu naszej szkoły. Przez wiele dni można było podziwiać piękną, oświetloną, zimowo-świąteczną dekorację, która wprowadzała w ten przyjemny grudniowy nastrój. Dekoracje uzupełniły znaczenie Świąt Bożego Narodzenia. Podkreśliły wyjątkowość tych dni, wprowadziły odrobinę blasku i umiliły przedświąteczny czas.

Szczęście nadaje sens życiu,
To magia w Twym sercu zaklęta,
Nie pozwól mu zostać w ukryciu,
Podaruj je bliskim na święta!   

Anna Nurzyńska, Katarzyna Krakowiak, Jagoda Nowacka

 

Wiosna rozpoczyna się 21 marca. Zwykle jednak zwiastuny wiosny można znaleźć kilka tygodni wcześniej. Od końca lutego i początku marca rośliny wcześnie kwitnące przypominają nam, że już pora wyglądać wiosny. Po długich i ciemnych zimowych miesiącach wiosna wnosi nowe życie do świata przyrody. Dni stają się dłuższe, kwiaty zaczynają kwitnąć, na drzewach i krzewach znów pojawiają się pędy, a królestwo zwierząt budzi się z zimowego snu. W świetlicy rozmawialiśmy na temat zwiastunów wiosny. Uczniowie z klasy IA i IB, wykonali krokusy z pestek dyni, które później malowali farbami  na biały, żółty i fioletowy kolor, rysowały  także krokusy suchymi pastelami. Malowały farbami bazie i wyklejały z białych drucików kreatywnych milutkie kotki. Uczniowie wykonali piękne prace gniazd na drzewach, w których pisklęta z otwartymi dziobami czekają na pokarm przyniesiony przez matkę.
Ten, kto niedługo zauważy jeden z tych okazów przy drodze lub dostrzeże kilka kwiatów we własnym ogrodzie, może być pewny — wiosna jest już blisko!


 

Od września realizujemy w świetlicy projekt edukacyjny pt.: „Tradycje i zwyczaje ludowe w różnych regionach Polski”, by przybliżyć uczniom  tradycje i zwyczaje ludowe oraz zaszczepić w nich miłość do polskich tradycji, ludowych wzorów i obyczajów. Realizację projektu rozpoczęliśmy od pracy z mapą. Poznawaliśmy najważniejsze regiony Polski i stroje ludowe, które tam są noszone. Stworzyliśmy okolicznościową gazetkę przedstawiającą mapę Polski  z wybranymi strojami ludowymi.

Anna Nurzyńska