W minionym tygodniu zajmowaliśmy się warzywami i owocami. Rozpoznawaliśmy różne rodzaje owoców i warzyw, nazywaliśmy je, poznawaliśmy ich smak i zapach. Dowiedzieliśmy się, gdzie rosną rożne owoce i warzywa, a także dlaczego ich jedzenie jest tak ważne dla naszego zdrowia.

Podczas zajęć kulinarnych, wspólnie wykonaliśmy sok owocowo – warzywny, który wszystkim bardzo smakował.


15 maja dzieci z oddziału przedszkolnego wybrały się na wycieczkę do warszawskiego Zoo. Dodatkową atrakcją był udział w lekcji tematycznej pt. „Śladami Kubusia Puchatka”.

Na lekcji w Zoo dzieci zobaczyły i poznały bliżej zwierzęta, które są bohaterami książki Alana Alexandra Milne pt. „Kubuś Puchatek” oraz spędziły aktywnie czas podczas zabaw ruchowych na świeżym powietrzu na mieszczącym się tam placu zabaw. Podczas lekcji towarzyszyła nam pani przewodnik, która dokładnie objaśniła historię, pochodzenie i zwyczaje poszczególnych zwierząt. Pani prowadząca lekcje na początku poprosiła nas o przestrzeganie kilku zasad. Bogatsi o kolejną wiedzę ruszyliśmy naprzód, ciekawi bardzo, jakie zwierzęta zobaczymy. Spotkaliśmy jeszcze m. in.  niedźwiedzie, kangury, osiołki oraz ciekawe gatunki sów. Szukaliśmy jeszcze prosiaczka, ale niestety nie udało nam się go spotkać. Po odbytej lekcji udaliśmy się na spacer po ogrodzie. Pobyt w ogrodzie zoologicznym i mieszkające tam zwierzęta zostaną w naszej pamięci na długo. Lekcje tematyczne oraz warsztaty, które odbywają się na terenie ogrodu zoologicznego są dużą atrakcją dla uczniów, dostarczają wiele ciekawych informacji, poszerzają wiedzę o otaczającym świecie.

Izabela Radziszewska

Dnia 22 marca naszą szkołę odwiedził Pan Roman znany dzieciom jako „Pan Ekolog”. Temat warsztatów ekologicznych  „Od robaka do ślimaka”.

Dzieci miały okazję oglądać, dotykać zwierzęta małe, a nawet całkiem malutkie. Poznały pojęcie bezkręgowce. Pan Roman przedstawił dzieciom pięć gatunków: patyczki, wije, ślimaki afrykańskie, świerszcze i drewnojady. Dzieci odpowiadały na dziesiątki pytań o środowisko życia, rodzaje pokarmu, sposoby rozmnażania. Dowiedziały się, że świat tych drobnych zwierzątek, postrzeganych głównie jako szkodniki i nieproszeni goście, dla nich jest światem fascynujących poszukiwań i odkryć. Dzieci mogły spojrzeć „prosto w oczy” afrykańskiemu ślimakowi – olbrzymowi, który na ich prośbę „pokazał rogi”, choć nie dostał „sera na pierogi”. Po rączkach najodważniejszych przechadzał się stuosiemdziesięcionogi wij, zwany inaczej krocionogiem. Wszystkie dzieci z zaciekawieniem oglądały przez specjalną lupę świerszcze i drewnojady. Zajęcia rozbudziły w dzieciach zainteresowanie światem przyrody i ośmieliły w kontakcie z nietypowymi gatunkami zwierząt.  Dzieci bez większego strachu przyglądały się wszystkim tym stworzonkom i  z wielkim zainteresowaniem wysłuchały opowieści, były zafascynowane spotkaniem z naszym gościem.
Czekamy na kolejne spotkanie... :)  

Izabela Radziszewska


Dnia 06.04.18 r. dzieci z oddziału przedszkolnego wzięły udział w lekcji muzealnej połączonej z warsztatami pt. „Sztuka plejstoceńskich myśliwych” w Muzeum Geologicznym w Warszawie.

Podczas wycieczki zwiedzaliśmy wystawy różnorodnych zagadnień z wielu dziedzin geologii oraz uczestniczyliśmy w warsztatach o temacie „Sztuka Plejstoceńskich Myśliwych".

W pierwszej części warsztatów dowiedzieliśmy się jak powstawały pierwsze rysunki stworzone 30 000 lat temu przez prymitywnych łowców. Jakim sposobem dysponujący bardzo skromnymi możliwościami technicznymi malarze byli w stanie stworzyć prawdziwe dzieła sztuki na sklepieniu jaskini znajdującym się wysoko nad ich głowami? Jak i dlaczego tworzono je w ciemnościach, we wnętrzach jaskiń zamieszkałych przez ogromne niedźwiedzie? Na te pytania odpowiadaliśmy wspólnie, grając w grę planszową - angażującą wszystkich uczestników.

Druga część warsztatów poświęcona była zwierzętom epoki lodowcowej. Namalowane zwierzęta ożyły w rękach dzieci w postaci teatru cieni. Piękne rysunki plejstoceńskich myśliwych przybliżyły wygląd zwierząt charakterystycznych dla epoki lodowcowej. Cienie rzucone na ścianę ułatwiły wyobrażenie sobie, które zwierzę górowało wielkością nad pozostałymi.

W trzeciej części dzieci mogły namalować na kamykach swoje ulubione zwierzątka, używając pigmentów zbliżonych do używanych w jaskiniach, a prace uczniowie mogli zabrać ze sobą do domu.

Izabela Radziszewska

26 marca w oddziale przedszkolnym obchodziliśmy „Dzień Dinozaura”. Poznaliśmy różne nazwy dinozaurów i ich charakterystyczne cechy. Były też zabawy matematyczne i ruchowe. Postanowiliśmy stworzyć makietę „Świat dinozaurów”. Wszystkie dzieci wykonały drzewa do naszego prehistorycznego lasu. Tak nam się spodobało, że z plasteliny powstały różne zwierzątka: rybki, węże, pająki. Figurki dinozaurów zapewniły nam wspaniałą zabawę.

Beata Bereza