Klasa 3B w roku szkolnym 2020/2021 realizowała projekt o nazwie: „Poznajemy kontynenty”  - Podróż dookoła świata.

Projekt był realizowany cyklicznie w ciągu całego roku szkolnego. Uczniowie mieli zakupione dodatkowe książki pt. „Notatnik podróżnika”, z których korzystali systematycznie. Wszyscy wiedzą, że przeważnie wyróżnia się 7 kontynentów. Są to: Afryka, Ameryka Południowa, Ameryka Północna, Antarktyda, Australia, Azja, Europa. Największym kontynentem jest Azja. Największą wyspą świata jest Grenlandia. Najwyższe góry świata to Himalaje. Dzieci poznawały stroje, czyli przebrania charakterystyczne dla danego obszaru, a także ciekawe przedmioty związane z tymi miejscami. Oglądały filmy edukacyjne oraz słuchały i czytały wierszy, opowiadań o roślinach i zwierzętach występujących w danych obszarach na mapie. 

Była to świetna okazja by poznać inne kultury, zwyczaje, ubrania i historie. Dzieci z zainteresowaniem brały udział w przygotowywanych zajęciach.

Kilkoro uczniów samodzielnie wykonało prezentacje w domu, a były one oglądane i omawiane przez wszystkich na zajęciach. Na wyróżnienie zasłużyła prezentacja Amelki K. o Australii, Irenki G. o Afryce, Stefana S. o Hiszpanii i Unii Europejskiej.

Mapa kontynentów i oceanów kuli ziemskiej nie jest już dzieciom obca.

Realizacja tego projektu była zintegrowana z edukacją polonistyczną i sprzyjała utrwalaniu pisowni, czytania, pisania, rozwiązywania rebusów, quizów. Uczniowie bez trudu rozpoznają flagi różnych państw.

Wychowawczyni klasy 3B: Halina Olesiejuk

 

Uczniowie naszej szkoły drugoklasiści i trzecioklasiści uczestniczyli w tym roku szkolnym  w ciekawych zajęciach w formie online o nazwie: (Szkoła Krokodylka Tirka). Za pomocą interesujących materiałów opracowanych przez Inspektorat Transportu Drogowego dzieci miały zapewnioną możliwość poznawania Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego wszystkimi zmysłami. Był to cały cykl kilku spotkań dla różnych klas oddzielnie. Wspólnie z uczniami w klasie i wcześniej indywidualnie online w domu uczestniczyliśmy również w ostatnim cyklu zajęć o nazwie: „Krokodylek – Tirek”. Dzieci otrzymały przygotowane materiały  do lekcji. Na zajęciach przy podsumowaniu wiedzy poprzez rozwiązywanie ciekawych zagadek, rekwizyty w formie pokazowej oraz podczas udzielania odpowiedzi na postawione pytania okazało się, iż uczniowie w wysokim stopniu przyswoili wiedzę dotyczącą bezpieczeństwa w ruchu drogowym. Jest to szeroki zakres wiedzy z wychowania komunikacyjnego, który zmotywuje dzieci do zdawania egzaminu na kartę rowerową w klasach starszych. Quiz wiedzy zachęcał uczniów do myślenia oraz zmotywował do potrzeby utrwalenia wiadomości i sprawdzenia siebie, skłaniał do samokontroli i wzbudził wielkie zaciekawienie. W pełni zainspirował ich do poszerzania wiedzy, śledzenia tej tematyki poprzez czytanie książek, czasopism, oglądanie filmów oraz w praktycznym działaniu. Gdy na wycieczce w Góry Świętokrzyskie  mieliśmy kontrolę autokaru przez Inspekcję Transportu Drogowego to już dzieci wiedziały, że takie kontrole mają miejsce. W sposób profesjonalny specjaliści w formie zabawowej omówili z uczniami zasady dotyczące bezpiecznego poruszania się w ruchu drogowym oraz uczulili na zachowanie bezpieczeństwa w podróżowaniu i  poznawania różnych miejsc w kraju.

W ramach podziękowania i podsumowania zajęć dzieci wykonały prace plastyczne, a organizatorzy zachęcili ich jeszcze do udziału w konkursie literackim na ciekawe opowiadanie lub bajkę dotyczącą bezpieczeństwa ruchu drogowego.

Starszy specjalista Sławomir Zając w podziękowaniu za aktywny udział w zajęciach i nadesłanie prac napisał list do wychowawczyni klasy 3B następującej treści:

Dzień dobry,
bardzo dziękuje za piękne prace wykonane przez dzieci. Cieszę się, że zajęcia podobały się a dzieci poszerzyły i utrwaliły swoją wiedzę w zakresie bezpieczeństwa w ruchu drogowym.
Proszę w moim imieniu podziękować wszystkim dzieciom. Pani dziękuję za podziękowania i pomoc w zorganizowaniu zajęć.

W imieniu uczniów i nauczycieli
Halina Olesiejuk

Szanowni Państwo,

uprzejmie informujemy, że równoważność za zagubione, zniszczone podręczniki szkolne mogą Państwo wpłacać na konto bankowe:

82 1030 1508 0000 0005 5017 4057

Korzystając z wiosennej pogody, postanowiliśmy uwiecznić piękno przyrody w formie prac plastycznych. Zabraliśmy przybory plastyczne i znaleźliśmy sobie wygodne miejsca na murawie szkolnego boiska. Z przyjemnością tworzyliśmy nasze prace, korzystając z uroków pięknej słonecznej pogody. Budząca się do życia przyroda, doskonale wpisała się w malowniczy plener naszego szkolnego podwórka, który uwieczniliśmy na naszych malowidłach. Powstała piękna klasowa galeria przedstawiająca zakątki naszej najbliższej szkolnej okolicy. 

Uczniowie klasy II A oraz Aleksandra Sztal
 

 

Zakończenie projektu organizowanego przez Fundację Dziecięcego Uniwersytetu Ciekawej Historii między innymi też dla Uczniów naszej Szkoły 110 z klas trzecich, drugiej A i drugiej B.

W mijającym roku szkolnym  Fundacja Dziecięcy Uniwersytet Ciekawej Historii zrealizowała następujące projekty kierowane do szkół podstawowych: Warszawo, poznamy się – zajęcia skierowane do uczniów młodszych klas; Wielkie wynalazki – inne spojrzenia – zajęcia organizowane wspólnie z Fundacją Nauk Ścisłych przeznaczonej dla klas 1-3.

Wszystkie te działania były współfinansowane przez Biuro Edukacji m.st. Warszawy.

Uczestnicy brali udział w trzech etapach: zajęciach o Warszawie, tworzeniu projektu grupowego, Wielkim Teście Wiedzy. Wszystkim, którzy z sukcesem ukończyli te etapy i zdobyli tytuł MOCARZY HISTORII serdecznie gratulujemy. 

Z wielką radością przedstawiam  efekty 3-etapowego projektu, w którym były nie tylko warsztaty realizowane przez edukatorów Fundacji, niemal całorocznej pracy nauczycieli oraz uczniów w ramach projektu Warszawo, poznajmy się

Uczniowie włączyli się aktywnie w etap 2 projektu, czyli działania dotyczące pracy projektowej. Wykonali ciekawe prace plastyczne, plakaty oraz projekty ilustrujące ciekawe miejsca naszej stolicy, zabytki oraz zakłady przemysłowe. Projekt był wsparciem w poszerzeniu wśród uczniów wiedzy z zakresu historii Warszawy oraz Polski. Przyczynił się do kształtowania w uczniach pozytywnych postaw społecznych: poszanowaniu dokonań przodków, odwagi w dążeniu do celu, uporu. 

Aktywna praca własna uczniów ze wsparciem też rodziców oraz sprawdzenie ich wiedzy w sposób ciekawy i potrzebny przyczyniła się do sukcesu. Na lekcji przy podsumowaniu wiedzy okazało się, iż uczniowie niemalże w 100% przyswoili wiedzę dotyczącą Warszawy. Jest to wprowadzenie do historii w klasach starszych.  Quiz wiedzy zachęcał uczniów do myślenia oraz  zmotywował do potrzeby utrwalenia wiadomości i sprawdzenia siebie, skłaniał do samokontroli i wzbudził wielkie zaciekawienie.     W pełni zachęcił do poznawania innych ciekawych wydarzeń historycznych i poznawania różnych miejsc w kraju.  
W projekcie wzięło udział 58 klas i prawie 900 uczniów. Powstały dziesiątki pięknych prac w postaci plakatów, prezentacji, filmów oraz piosenek – królował rap Zostały one opublikowane na FB Fundacji.

Tytuł Mocarze Historii przyznawany był za  realizację wszystkich etapów projektu, a więc udział w zajęciach, pracę projektową oraz Wielki Test Wiedzy trzecioklasistów wypełniany w formie online. 

Z wielką satysfakcją gratuluję i dziękuję za zaangażowanie wszystkim uczniom klas młodszych z naszej szkoły, którzy przyczynili się do zwycięstwa. Dzięki ich aktywności nasza Szkoła Podstawowa nr 110 zajęła III miejsce w Warszawie

Dla ciekawości I miejsce zajęła Szkoła Podstawowa nr 28 - szkoła ta zdobyła największą liczbę punktów w Teście Widzy: 1424 na 1500

Nasza szkoła otrzymała od organizatorów dyplomy dla szkoły (każda klasa oddzielnie) oraz podziękowania. 

Otrzymaliśmy też listowne podziękowanie i gratulacje od edukatorów Fundacji, Pani  Agnieszki Kaczmarczyk

Oto jego treść:

Bardzo Państwu dziękuję za rewelacyjną współpracę, zaangażowanie, entuzjazm. Zwłaszcza, że pandemia nie ułatwiała nam zadania. Gratuluję wspaniałych wychowanków.
Bardzo mi smutno żegnać się z Państwem, mam jednak nadzieję, że to tylko na chwilę i po wakacjach znów powrócimy do kontaktu i wspólnych działań. Raz jeszcze dziękujemy Państwu za aktywność, pasję i entuzjazm.

Jest już nowa oferta zajęć Wywołaj DUCHA! (Od przyszłego roku płatna). Zapraszam wszystkich uczniów  już od klasy pierwszej do korzystania z tych lekcji, bo naprawdę warto, rozwijają wszechstronnie. 

Życzę wszystkim słonecznych wakacji.

Sprawozdanie opracowała wychowawczyni klasy 3B: Halina Olesiejuk