W dniu 25.XI.2020r. w czasie spotkania online uczniowie klasy 3B  poznali historię powstania pluszowego misia. Dzieci miały przygotowane na lekcje swoje misie – pluszaki oraz wykonane prace plastyczne w dowolnej technice na temat: ,,Pluszowy miś". Wspólnie z nauczycielem słuchały utworów z piosenkami o misiu, w czasie których wykonywały ćwiczenia ruchowe z pokazywaniem.

Wierszyk z pokazywaniem „ Jedna łapka, druga łapka....”
Jedna łapka, druga łapka – pokazujemy najpierw jedną, potem drugą rękę
Ja jestem niedźwiadek –pokazujemy rękami na siebie
Jedna nóżka, druga nóżka – wysuwając pokazujemy jedną, a potem drugą nogę
A to jest mój zadek – odwracamy się i kręcimy pupą
Lubię miodek, kocham miodek – pokazujemy gest głaskania po brzuchu
Podkradam pszczółkom –pokazujemy gest zgarniający obydwoma rękami do siebie
Jedną łapką, drugą łapką – pokazujemy najpierw jedną, potem drugą rękę
Albo piję rurką – obie dłonie zwijamy i przykładamy do ust.

Dzieci uczestniczyły w zabawie muzyczno-ruchowej „Co robi miś?” – poruszały się w takt muzyki, gdy muzyka cichnie, zatrzymywały się i wykonywały podaną czynność: miś drapie się za prawym uszkiem, miś głaszcze się po brzuchu, miś wdrapuje się na drzewo,  miś podskakuje na lewej nodze.

Recytowane były wiersze Jana Brzechwy:  „Proszę państwa oto miś...oraz ” Czesława Janczarskiego „Naprawimy misia”.
Uczniowie wypowiadali sie na temat obejrzanych filmów:  Jak powstaje miś „Fabryka Miśków. Webm” - Źródło You Tube oraz Filmu edukacyjnego o niedźwiedziach „Czy niedźwiedzie mocno śpią?” Źródło You Tube. Z łatwością poszło im rozwiaznaie zagadek przyrodniczych o misiach:
- Co misie lubią jeść najbardziej? (mięso - ryby)
- Jak nazywa się legowisko niedźwiedzia brunatnego? (gawra)
- Jaki kolor ma futro niedźwiedzia polarnego? (biały)
- Który z misiów żywi się bambusami i mieszka w Chinach? ( Panda)

W ramach pracy domowej dzieci miały przenosić papierowe sylwety misia za pomocą rurki do napoi lub „Garnek miodu”- przyciągnięcie garnuszka za pomocą sznurka nawijanego na papierowy
rulon.

Na zakończenie zajeć w ramach podsumowania historii powstania pluszowego misia dzieci obejrzały przentację o misiu. Pani podziękowała im  za wspólną zabawę.

Historia pluszowego misia zaczęła się w 1902r. kiedy to ówczesny prezydent Stanów Zjednoczonych Theodore Roosevelt, będąc na polowaniu, sprzeciwił się zabiciu małego niedźwiadka. Świadkiem tego wydarzenia był Clifford Berryman, który uwiecznił tę historię na rysunku. Rysunek ukazał się w waszyngtońskiej gazecie, gdzie ujrzał go Morris Michton - właściciel sklepu z zabawkami. Wpadł na pomysł, aby wykonać kilka zabawek przedstawiających misia i zobaczyć, jak się będą sprzedawały. Jak można się domyślać, pluszaki sprzedawały się znakomicie. Producent zwrócił się z prośbą do prezydenta o pozwolenie nadania misiom imienia Teedy i tak się je nazywa do tej pory. Od 118 lat misie towarzyszą dzieciom na całym świecie: dodają im otuchy, pocieszają, łagodzą lęk przed samotnością.

Wychowawczyni zachęciła uczniów do samodzielnego czytania książki A. A. Milne „Kubuś Puchatek” po wysłuchaniu nagrania muycznego do piosenek z lektury.  

Wszyscy uczstnicy spotkania złożyli życzenia swoim misiom:

Wiwat misiu łakomczuszku
Niech nie burczy ci już w brzuszku
My życzenia ci składamy
Byś był jak najdłużej z nami
Miodku zawsze miej w dostatku
Żyj nam „Sto lat” nasz misiaczku. Odśpiewano im 100 lat.

Opracował nauczyciel prowadzący: Halina Olesiejuk