„Z kulturą mi do twarzy” – podsumowanie II modułu Międzynarodowego Projektu Edukacyjnego

     Przedstawiamy kolejne podsumowanie naszych szkolnych działań, w ramach realizowanego przez nas, edukacyjnego projektu „Z kulturą mi do twarzy”. Tym razem, solidaryzując się i angażując we wspólne inicjatywy, chcieliśmy szczególnie podkreślić naszą zespołowość i oddanie się wspólnym celom, szacunek do siebie nawzajem, do historii oraz naszej tradycji.

 

„Warsztaty ludowe”

Przygotowując się do Świąt Bożego Narodzenia uczniowie edukacji wczesnoszkolnej wykonali własnoręcznie tradycyjne ozdoby na choinkę. Wykorzystaliśmy materiały naturalne, nawiązując do tradycyjnych ozdób świątecznych z lat 50-tych i 60-tych XX wieku. I tak na naszych klasowych drzewkach zawisły: ozdoby wykonane z papieru i ze słomy, suszone jabłka i pomarańcze, orzechy, udekorowane pierniki. Wspólna praca nad ozdobami pozwoliła nam jeszcze mocniej poczuć klimat zbliżających się świąt, a spędzony razem czas był przyjemną formą integrowania się i jeszcze lepszego poznawania siebie nawzajem. 

 

 

 

 

„Magia uliczek”

    Wycieczkę po stolicy oraz województwie mazowieckim odbyliśmy, tym razem, w formie zdalnej. Wykonaliśmy album pod tytułem: Tu jest moje miejsce, tu jest mój dom, prezentujący najpiękniejsze zdjęcia miejsc oraz zabytków Mazowsza i zaprezentowaliśmy go w dużym formacie na tablicy szkolnej. Każde zdjęcie zostało podpisane, żeby trwalej zapadło w pamięć wszystkich oglądających. Wystawa pozwoliła przywołać nam magię i utrwalić piękno znanych zabytków i miejsc oraz spojrzeć na nie pod zupełnie innym kątem. Zainspirowani zdjęciami, już planujemy nasze wiosenne i wakacyjne spacery po Warszawie i jej okolicach, żeby odwiedzić osobiście te magiczne, bliskie nam, miejsca. 

„Moje miasto – moja duma”

    Uczniowie klas trzecich naszej szkoły wzięli udział w niezwykłym projekcie historycznym. Wspólnie i w ciekawy sposób, podczas cyklu zajęć, odkrywaliśmy historię naszej stolicy. Zajęcia rozwinęły naszą wiedzę historyczną, ale szczególnie, pozwoliły zwrócić uwagę na zagadnienia, fakty i postacie często pomijane w głównym nurcie nauczania szkolnego. Tym razem odkrywaliśmy historię Warszawy, poznając charakterystyczne dla stolicy budynki: PASTa, Prudential, Pałac Kultury i Nauki. Podsumowując projekt, uczniowie klasy III a wykonali makiety budynków, używając do tego celu materiałów wtórnych. I w taki oto sposób, fragment zabudowy stolicy, wyrósł w jednej z naszych sal lekcyjnych!

 

„Dzień wspomnień i zadumy”

    Pierwsze dni listopada były dla nas czasem wspomnień, zadumy, czasem rozmów dotyczących szacunku dla zmarłych oraz zachowania się w takim miejscach szczególnych – cmentarzach i grobach pamięci. W tygodniu poprzedzającym dzień Wszystkich Świętych uczniowie klas I-III razem z nauczycielami wybrali się w odwiedziny w miejsca pamięci narodowej, żeby uczcić zmarłych oraz poległych oraz zapalić znicze na ich grobach. Była to dla nas chwila refleksji, ale także wyjątkowa lekcja historii. Wszystkie te działania zwróciły uwagę dzieci na potrzebę pielęgnowania pamięci o bohaterach oraz osobach nam bliskich.

 

 

„Do hymnu” Patriotyczny dzień w naszej szkole

    10 listopada cała szkoła, zgromadziła się na boisku, aby uczcić nadchodzącą 103 rocznicę odzyskania prze Polskę Niepodległości. Dzień ten poprzedzony był przygotowaniami, wspólnym dekorowaniem szkoły, własnoręcznym wykonaniem przez uczniów kotylionów. W uroczystości wzięli udział: Dyrekcja szkoły, nauczyciele oraz uczniowie klas 0-8. Hymn, odśpiewany o 11:11, zabrzmiał donośnie i dumnie. Uczniowie oraz nauczyciele nie kryli wzruszenia i radości płynącej ze wspólnego narodowego śpiewu. W atmosferze powagi wspólnie uczciliśmy, to ważne dla każdego Polaka, święto.

 

 

Szkolni koordynatorzy projektu,

Aleksandra Sztal

Katarzyna Godziebiewska