„Witaj majowa jutrzenko, świeć naszej polskiej krainie, uczcimy Ciebie piosenką, która w całej Polsce słynie. Witaj maj, trzeci maj, u Polaków błogi raj…”

Majowe dni, to dni szczególnie ważne w historii Polski. 1,2,3 maj - dni o których należy pamiętać!

1 Maja to Międzynarodowy Dzień Pracy.
2 Maja obchodzony jest Dzień Flagi Państwowej.
3 Maja obchodzimy rocznicę uchwalenia Konstytucji z 1791 r.

Uczniowie klasy 1A przez cały tydzień poprzedzający weekend majowy przygotowywali się szczególnie do tych świątecznych dni majowych.
Wzięliśmy udział w warsztatach pt. Symbole narodowe z wykorzystaniem klocków Lego, oglądaliśmy filmy edukacyjne, prezentacje, słuchaliśmy piosenek, tworzyliśmy patriotyczne prace z wykorzystaniem edytora grafiki podczas zajęć z edukacji informatycznej. 

Te wspaniałe dni były okazją do rozmowy o patriotyzmie, o znaczeniu Ojczyzny w naszym życiu i symbolach narodowych, a także rozwijaniu poczucia przynależności narodowej.

Izabela Radziszewska z klasą 1A

Szanowni Państwo,

prosimy o zapoznanie się z wytycznymi MEiN, MZ i GIS dla klas I-III szkół podstawowych, dotyczącymi organizacji zajęć w szkole od 4.05.2021 r.

29 kwietnia  w szkole było bardzo patriotycznie. Dominowała biel i czerwień.

Uczniowie przyszli ubrani odświętnie. Nie zabrakło kotylionów, chorągiewek, a nawet czerwonego dywanu.  Rysowano plakaty i laurki dla Polski.

Na lekcjach oglądano prezentacje o świętach majowych, słuchano wierszy i pieśni patriotycznych.

Po dzisiejszym dniu uczniowie mają solidne podstawy wiedzy patriotycznej.

Klasy, które uczyły się zdalnie pamiętały o szczególnych strojach, kotylionach, a ich wiedza na temat symboli narodowych, flag, patriotyzmu i historii Polski jest ogromna.

Wszyscy zasłużyliśmy na odpoczynek, a 1, 2 i 3 maja  niech będzie świętem w każdym domu.

Już od wtorku, 4 maja wszystkie klasy edukacji wczesnoszkolnej rozpoczną naukę w szkole.

Do miłego zobaczenia!

Zespół edukacji wczesnoszkolnej

 

Podczas marcowych oraz kwietniowych zajęć z informatyki uczniowie klas siódmych doskonalili swoje umiejętności z podstaw programowania poprzez programowanie algorytmów przy użyciu środowiska Scratch.

Wstępem do lekcji o algorytmach było poznanie różnych sposobów zapisu algorytmu na przykładzie znajdowania największego wspólnego dzielnika dwóch liczb całkowitych (algorytm Euklidesa).

Drugim projektem, który wykonaliśmy było zastosowanie operacji modulo do znalezienia w ciągu liczbowym, liczb o podanych cechach, np. liczb parzystych albo pierwszych.

Kolejnym realizowanym zagadnieniem był popularny algorytm Sita Eratostenesa, wykorzystywany w przypadku poszukiwania liczb pierwszych.

Uczniowie poznali również sposoby tworzenia skryptów rekurencyjnych do rysowania gwiazd oraz labiryntu - projekt zakręt za zakrętem.

Ciekawym projektem był problem wież Hanoi, który rozwiązaliśmy za pomocą algorytmu rekurencyjnego. 

Na koniec stworzyliśmy dwa algorytmy sortowania: pierwszy -  sortowania przez zliczanie, drugi - sortowania przez wybieranie.

 

Oto linki do kilku projektów uczniowskich:

1) Liczby parzyste, liczby pierwsze (skrypt uruchamia się po kliknięciu zielonej flagi)

projekt_1

2) sito Eratostenesa

projekt_2

3) zakręt za zakrętem (po kliknięciu zielonej flagi, naciśnięcie klawisza "w" uruchomi rysowanie gwiazdy, a klawisza spacja - labiryntu)

projekt_3

4)  wieże Hanoi

projekt_4

5) sortowanie przez zliczanie

projekt_5

6) sortowanie przez wybieranie (po kliknięciu zielonej flagi naciskamy klawisz spacja)

projekt_6

 

Serdecznie zapraszmy do obejrzenia projektów!

Agnieszka Jakubowska

W kwietniu w naszej klasie było bardzo świątecznie.

Miesiąc zaczęliśmy od życzeń wielkanocnych i świątecznych dekoracji.

Na co dzień dbamy o zdrowie, a  7 kwietnia obchodziliśmy Światowy Dzień Zdrowia. To nasze zdrowie na talerzu:

Trudno nam było pominąć Światowy Dzień Czekolady. Wiemy, że najzdrowsza jest gorzka, ale w tym dniu spożyliśmy też inne rodzaje słodkiego przysmaku.
 

W połowie miesiąca- 15 kwietnia,  w dniu urodzin Leonardo da Vinci przypada Światowy Dzień Sztuki.A to tylko niektóre kopie obrazu „Dama z gronostajem” („Dama z łasiczką”).

Mieliśmy kabaret przyrodniczy „Co piszczy w trawie?”. Oprócz dużej porcji humoru wiemy już kto mieszka na łące. Interaktywne spotkanie on-line z edukatorami występującymi w filmie była dla nas dużym przeżyciem.
 


Święto Ziemi mieliśmy od poniedziałku do czwartku (22 kwietnia). Poznaliśmy kilka piosenek o naszej planecie, ekologii, recyklingu. Obejrzeliśmy wiele filmów i prezentacji, rysowaliśmy plakaty. Wiemy, ze warto być EKO…

Zgromadziliśmy zestawy klocków LEGO, żeby wziąć czynny udział w warsztatach o symbolach narodowych. Budowanie drzewa, domu, flagi biało-czerwonej nie było tak trudne jak zbudowanie  nuty (symbolu hymnu).

Pracowity miesiąc zakończyliśmy patriotycznie w barwach biało-czerwonych.

O świętach majowych wiemy dużo, bo „Jesteśmy Polką i Polakiem…”

A w maju też się będzie działo, jak to w klasie 1c.

Iwona Tolak – w imieniu uczniów klasy 1c