Uczniowie klas trzecich wzięli udział w szkolnym projekcie „My day”. Dzieci coraz śmielej opowiadają o sobie w języku angielskim. Dowodem na to był szkolny projekt „Mój dzień”, w którym opisali swój typowy szkolny dzień. Uczniowie wykonali własnoręcznie piękne plakaty. Oprócz niezwykłych ilustracji uczniowie użyli zwrotów dotyczących codziennej rutyny: get up, have breakfast, go to school, have a shower oraz wiele innych. Nasi trzecioklasiści potrafią także napisać, o której godzinie wykonują daną czynność. Potrafią opowiadać o swoich kolorowych plakatach, które zaprezentowali na lekcji języka angielskiego. 

Thank You for taking part in the school project “My day”. (Dziękuję uczniom za udział w szkolnym projekcie „Mój dzień”.) 

We don’t grow when things are easy, 
we grow when we face challenges. 

Joyce Meyer

(Nie rozwijamy się wtedy, kiedy wszystko przychodzi nam łatwo. 
Rozwijamy się, gdy stawiamy czoła wyzwaniom.)

Ewa Cichecka

Dzielnicowy Konkurs Cichego Czytania ze Zrozumieniem dla klas trzecich "Czytam i rozumiem" odbył się w naszej szkole 9 czerwca 2021 r . w formie online. 

Wytypowana trójka najlepszych uczniów z każdej szkoły pracowała przy 3 stanowiskach komputerowych.   

Pragniemy poinformować, że w Dzielnicowym Konkursie Cichego Czytania ze Zrozumieniem dla klas trzecich "Czytam i rozumiem"

I miejsce zajęła Julia Pikuła ze SP110
II miejsce:  Wiktor Korzec Pudzianowski SP 257
III miejsce:  Antoni Kursa SP 110, Zofia Wyszyńska SP 368, Izabela Gut SP 356 oraz Martyna Tryk SP366

Wyróżnienia otrzymali: Jaromir Stec SP 368 oraz Mariola Kudybka-Zakrzewska SP 257

Serdecznie gratulujemy!!! To wielka radość, ponieważ ci sami trzecioklasiści zajęli wysokie miejsca również w innych konkursach i pokonali aż 3 etapy.  

Na zwycięzców czeka odbiór dyplomów oraz nagród.  

A oto droga poszczególnych etapów i udział uczniów: 

III etap dzielnicowy: Julia Pikuła, Alicja Ciesielka i Antoni Kursa  

W II  ETAPIE MIĘDZYKLASOWYM KONKURSU  2021 udział brali następujący uczniowie z klas trzecich:

Pikuła Julia, Stępień Alicja, Smółkowska Marta, Taranta Julia, Barbara Turek, Kursa Antoni, Jońska Amelia, Hanna Cegiełka, Alicja Ciesielka, Natalia Walczak, Weronika Witkowska.  

I ETAP odbywał się w klasach po cyklicznym doskonaleniu cichego czytania tekstów w ciągu całego roku szkolnego i w lata ubiegłe.      

Bardzo dziękujemy wszystkim uczniom za udział we wszystkich etapach Konkursu i zachęcamy do czytania książek. 

Szkolny koordynator konkursu:
Halina Olesiejuk 
 

1
Zaraz po patriotycznej, biało - czerwonej majówce uczniowie klasy 1c pochylili się nad projektem europejskim. Praca w grupach miała na celu zebranie jak największej ilości informacji, ciekawostek o danym kraju. Powstały piękne plakaty.

2
Rozpoczęto przygotowania do jednego z najważniejszych świąt rodzinnych - Dnia Mamy. Odbyły się warsztaty ceramiczne. które specjalnie dla nas przygotowała mama Helenki. Praca z gliną podobała się wszystkim. W pierwszej części zajęć było poznanie właściwości materiału i lepienie. Druga część odbyła się tydzień później i polegała na pomalowaniu prezentu, jakim był mak w wazonie. Piękna praca została zapakowana do ozdobnej torebki, w której był obrazek dla Mamy, laurki – jedna z życzeniami po angielsku i własnoręczne i wykonana książeczka „Nasza mama czarodziejka”. To był bardzo pracowity okres, ale dzieci zdążyły ze wszystkim. Potrafią robić niespodzianki.

3
Dzieci zasłużyły na małe co nieco. Przy okazji wprowadzenia ostatniego dwuznaku „dż” odbyła się degustacja przyniesionych dżemów i słodkie drugie  śniadanie.

4
Pod koniec maja wszyscy uczniowie myśleli o dniu, na który każde dziecko czeka cały rok- Dzień Dziecka. Żeby skrócić czas oczekiwania w naszej klasie ostatni dzień miesiąca był dniem gier planszowych i karcianych.

5
1 czerwca słońce radośnie pozdrowiło wszystkie dzieci. Mimo, że klasy pierwsze zostały na terenie szkoły dużo się działo. Z okazji święta można było przynieść zabawki. Lekcja swobodnej zabawy zakończyła się słodkim poczęstunkiem. Obejrzeliśmy spektakl edukacyjny „Pszczółka Maja i Cyber Wiedźma”, po którym szybko wyszliśmy na boisko, żeby bawić się z rówieśnikami oczywiście bez telefonów i innych urządzeń. Dzieci z klasy 1c mogły wypróbować prezent - grę zręcznościową dla dwóch osób. Atrakcją było malowanie farbami na folii, gry i zabawy. Przyjechał radiowóz policyjny. Można było siedzieć w samochodzie, przymierzyć policyjną czapkę i sprawdzić, czy działa policyjne radio. Tego dnia było w szkole wyjątkowo radośnie, a dorośli byli nadzwyczaj wyrozumiali.

Do wakacji coraz bliżej! To ostatnie tygodnie w klasie 1c

Iwona Tolak

Tegoroczny Dzień Dziecka postanowiliśmy spędzić na łonie natury. Miło nam było obserwować tętniącą życiem przyrodę, która tego dnia, była dla nas, dosłownie, na wyciągnięcie ręki. 

Odwiedziliśmy gospodarstwo Ludwika Majlerta, położone w Białołęce na północno-wschodnich obrzeżach Warszawy. Gospodarstwo jest kontynuacją rodzinnych tradycji, sięgających XIX wieku. Poznaliśmy drogę uprawy roślin: od ziarenka do zdrowych i pysznych warzyw. Mięliśmy okazję spróbować warzyw prosto z grządek, które w takim wydaniu, smakowały zupełnie inaczej, niż te kupione w sklepie. Z apetytem zajadaliśmy szparagi, kalarepę, czy rukolę. Była to też dla nas cenna lekcja szacunku do tradycji oraz zaangażowania, staranności i uważności, jaką na co dzień wkładają gospodarze oraz ich współpracownicy w swoją pracę.

A pomiędzy zwiedzaniem upraw, dzięki uprzejmości i gościnności gospodarzy, odpoczywaliśmy w przydomowym ogrodzie, gdzie wśród sielskiego otoczenia nabieraliśmy sił na dalsze wędrówki po polu. Wróciliśmy zmęczeni i brudni, ale zadowoleni i bogatsi o nowe doświadczenia. 

Uczniowie klasy 2 a oraz  Aleksandra Sztal