Szanowni Państwo!

USŁYSZEĆ DZIECI to inicjatywa, która będzie wspierała nas dorosłych (rodziców, opiekunów, nauczycieli, wychowawców) w tym, jak wspierać dzieci.

Projekt Pierwszej Damy realizowany przy współpracy z Instytutem Matki i Dziecka oraz Marią Rotkiel - psychologiem i terapeutką rodzinną.

Dzięki niemu uda nam się usłyszeć dzieci, jeśli będziemy spokojnie, cierpliwie słuchać tego, co mają nam do przekazania.

Zapraszam na odcinek wprowadzający.

Link: odcinek_wprowadzający

Zapraszam na pierwszy odcinek z cyklu USŁYSZEĆ DZIECI.

Poruszone będą w nim m.in. kwestie:
- Co młodzi mówią o czasie pandemii?
- Jakie zwyczaje z czasu izolacji mogą zostać z nami na dłużej?
- Czy nuda może być czymś wartościowym?

Gościem Marii Rotkiel jest pani dr Dorota Kleszczewska, Prezes Zarządu Fundacji Instytutu Matki i Dziecka.

Link do odcinka 1: odcinek_1

Polecam,
Karolina Jurys

W dn. 8. czerwca 2021 r. w naszej szkole odbyła się część praktyczna egzaminu na kartę rowerową. Przystępowali do niej uczniowie, którzy zdali część teoretyczną - test składający się z 25 pytań.

Serdecznie gratulujemy tym, którzy zdali egzamin.

Życzymy bezpiecznej jazdy na rowerze.
 

 
A. Kossakowska
K. Jurys

W drugim semestrze uczniowie klas czwartych przystąpili do realizacji bezpłatnego programu dla szkół podstawowych „Ogarnij Inżynierię". Projekt ten realizuje Fundacja Katalyst Engineering. 

Jego celem jest pobudzanie wyobraźni i budowanie zainteresowań uczniów inżynierią i naukami ścisłymi. Jest to innowacyjny program edukacyjny, który łączy inżynierię, technologię druku 3D z wiedzą z przyrody, matematyki, informatyki i techniki. Zajęcia realizowane w ramach modułu oparte są na projektowych i badawczych metodach pracy.

Na ostatnich zajęciach z informatyki uczniowie poznali budowę, sposób działania i przeznaczenie drukarki 3D. Następnie uczyli się projektowania 3D używając bezpłatnego programu Tinkercad. Poznali najważniejsze funkcje programu, zasady jego działania i użytkowania. Stworzyli swoje pierwsze projekty: model 3D – brelok do kluczy z własnym imieniem oraz dowolną przestrzeń w grafice 3D.

Agnieszka Jakubowska

Oto nasze projekty:

 

Na przełomie kwietnia i maja 2021 roku uczniowie klas I-III przystąpili do Ogólnopolskiego Konkursu Przedmiotowego Synapsik „MEN”, organizowanego przez łódzkie Wydawnictwo Synapsa.

Zgłosiło się aż 40 uczniów: 28 uczniów z klas pierwszych, 5 z klas drugich i 7 z klas trzecich.

Konkurs polegał na pisemnym rozwiązaniu testu z osiemnastoma pytaniami, które obejmowały trzy obszary tematyczne: polonistyczny, przyrodniczy i matematyczny. Test był trudny i wymagał znajomości wiedzy ogólnej: z polskiego, matematyki, przyrody, a także języka angielskiego.

Na 20 pytań było tylko 45 minut czyli jedna godzina lekcyjna.

Reprezentanci naszej szkoły świetnie sobie poradzili.

Wyniki konkursu

W klasach pierwszych można było zdobyć 55 punktów.
•    6 uczniów (z 28 piszących) jest w pierwszej krajowej dziesiątce:
   -  1 uczeń ma dziesiąte miejsce w kraju (83, 6% poprawnych odpowiedzi)
   -  3 uczniów ma dziewiąte miejsce (85,5%)
   -  1 uczeń ma siódme miejsce (89,1%)
   -  1 uczeń ma 6 miejsce w Polsce, miał 90,9% poprawnych odpowiedzi (50 punktów)

To  Jakub Krzyścin z klasy 1a

Serdecznie gratulujemy!

W klasach drugich można było zdobyć 51 punktów.

Uczniowie, którzy najlepiej napisali znaleźli się na 14 miejscu w kraju.

W klasach trzecich w teście można było zdobyć 63 punkty.

Tylko siedmioro uczniów przystąpiło do konkursu. Pięcioro z nich jest w pierwszej krajowej dziesiątce.

Natalia Walczak z klasy 3b - 10 miejsce w kraju - 85,7% poprawnych odpowiedzi
Barbara Turek z klasy 3a - 8 miejsce w kraju - 88,9% poprawnych odpowiedzi

Ponad 90% poprawnych odpowiedzi mają:

Marta Smółkowska z klasy 3a - 6 miejsce w kraju - 92,1% poprawnych odpowiedzi
Julia Pikuła z klasy 3a 2 miejsce w kraju
Antoni Kursa z klasy 3b 2 miejsce w kraju

 

98,4% poprawnych odpowiedzi (62 punkty na 63)

Brawo!

Gratulujemy wszystkim uczestnikom!
Życzymy dalszych sukcesów!

Rozdanie dyplomów dla uczestników i nagród dla laureatów nastąpi wkrótce.

Szkolny Koordynator Konkursu
Iwona Tolak

WARSZAWSKIE KONKURSY MULTIMEDIALNE
pod honorowym patronatem
MAZOWIECKIEGO KURATORA OŚWIATY
oraz 
BURMISTRZA DZIELNICY WARSZAWA ŚRÓDMIEŚCIE

W miesiącu maju 2021 r. w Szkole Podstawowej nr 210 w Warszawie odbył się finał XV Warszawskiego Konkursu Matematyczno – Informatycznego „Multimedialna Matematyka”. Przedmiotem konkursu była  przygotowana w programie PowerPoint z pakietu Microsoft Office prezentacja multimedialna z jednego z tematów obejmujących treści matematyczne na poziomie szkoły podstawowej. 

XV WARSZAWSKI KONKURS 
MATEMAT YCZNO – INFORMATYCZNY
„Multimedialna Matematyka” 

KINGA DEPTUŁA VII b – zajęła II miejsce w kategorii klas VII i VI

Leszek Bączkiewicz