Koniec roku zbliża się wielkimi krokami. Nasi uczniowie w dalszym ciągu z entuzjazmem przychodzą na lekcje języka angielskiego, jak też angażują się w projekty i prace dodatkowe. Zmęczeni pandemią i nauczaniem zdalnym uczniowie klas 5a, 5b oraz 8abc postanowili zabrać nas na wycieczkę po najciekawszych miejscach w krajach anglojęzycznych. Cały projekt zatytułowany TRIP AROUND ENGLISH-SPEAKING COUNTRIES polegał na tym, że uczniowie wcielili się w role przewodników, którzy przy wykorzystaniu nowoczesnych technologii zorganizowali wirtualne spacery po Londynie, Nowym Jorku, Edynburgu, czy Dublinie.
Był to doskonały trening mówienia po angielsku oraz autoprezentacji. Dodatkowo uczniowie pogłębili swoją wiedzę z różnych przedmiotów, umiejętnie łącząc język angielski z geografią czy historią. Uczniowie klas ósmych, wkrótce absolwenci naszej szkoły, udowodnili, że są gotowi do swobodnego posługiwania się językiem angielskim w różnych miejscach świata oraz sytuacjach życia codziennego. Nasi przewodnicy pokazali nam m.in. Big Bena, strażników przed Pałacem Buckingham czy Statuę Wolności. Dzięki nim mogliśmy zobaczyć panoramę Londynu z kapsuły London Eye oraz punktu widokowego z wieżowca Shard. Wspólne pikniki w Central Parku oraz Kensington Gardens dały chwilę wytchnienia, aby dalej ruszyć na zakupy na Oxford Street lub musical na Broadway. Mieliśmy okazję zrobić sobie selfie z figurami woskowymi w Madame Tussauds oraz zjeść lody na Times Square, w sercu nowojorskiego Manhattanu.
Dziękujemy naszym przewodnikom za ich prezentacje oraz wirtualne wycieczki!
Piotr Dobosz i Ewa Cichecka
Angliści SP 110
Nareszcie mogliśmy wyruszyć na wycieczkę całą klasą!
Już 31 maja pojechaliśmy do Kampinosu, aby tam poznać z bliska przyrodę. Pod okiem instruktora utrwalaliśmy wiedzę przyrodniczą, a i na zabawę na świeżym powietrzu wystarczyło czasu. Pogoda nam dopisała, więc radość nasza była jeszcze większa. Ognisko i kiełbaski były uwieńczeniem tej długo oczekiwanej wspólnej wycieczki.
Dzień Dziecka – to dzień przede wszystkim zabaw i radości. Taki właśnie był dla uczniów klasy 3a. Wyjście do Parku Henrykowskiego okazało się super pomysłem. Różnorodność sprzętów i przestrzeń sprzyjała wspaniałej zabawie, a poczęstunek smakował wyjątkowo!
8 czerwca - wyjazd w Góry Świętokrzyskie. Przyroda, duża porcja wiedzy przyrodniczej na temat Świętokrzyskiego Parku Narodowego, żródełko św. Franciszka, które spełnia marzenia i poznana z tym miejscem legenda, piękny, słoneczny dzień to tylko początek atrakcji, jakie czekały na uczniów klas trzecich. Mega strefa dmuchanych zamków, Stacja Kosmiczna, Łódeczki, Aqua Zorbing, Park Linowy, Kino 6D (ciekawe przeżycie!) i Aleja Miniatur….uuf, i co tu wybrać? Ale my daliśmy radę! Zaliczyliśmy wszystko. Było po czym odpoczywać w drodze powrotnej.
Sabat Krajno – to fantastyczne miejsce, polecamy wszystkim.
W imieniu uczniów kl.3a – wych. Maria Krawczyk
Kamila Jakubowska
Uczniowie naszej szkoły drugoklasiści i trzecioklasiści uczestniczyli w tym roku szkolnym w ciekawych zajęciach w formie online o nazwie: (Szkoła Krokodylka Tirka). Za pomocą interesujących materiałów opracowanych przez Inspektorat Transportu Drogowego dzieci miały zapewnioną możliwość poznawania Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego wszystkimi zmysłami. Był to cały cykl kilku spotkań dla różnych klas oddzielnie. Wspólnie z uczniami w klasie i wcześniej indywidualnie online w domu uczestniczyliśmy również w ostatnim cyklu zajęć o nazwie: „Krokodylek – Tirek”. Dzieci otrzymały przygotowane materiały do lekcji. Na zajęciach przy podsumowaniu wiedzy poprzez rozwiązywanie ciekawych zagadek, rekwizyty w formie pokazowej oraz podczas udzielania odpowiedzi na postawione pytania okazało się, iż uczniowie w wysokim stopniu przyswoili wiedzę dotyczącą bezpieczeństwa w ruchu drogowym. Jest to szeroki zakres wiedzy z wychowania komunikacyjnego, który zmotywuje dzieci do zdawania egzaminu na kartę rowerową w klasach starszych. Quiz wiedzy zachęcał uczniów do myślenia oraz zmotywował do potrzeby utrwalenia wiadomości i sprawdzenia siebie, skłaniał do samokontroli i wzbudził wielkie zaciekawienie. W pełni zainspirował ich do poszerzania wiedzy, śledzenia tej tematyki poprzez czytanie książek, czasopism, oglądanie filmów oraz w praktycznym działaniu. Gdy na wycieczce w Góry Świętokrzyskie mieliśmy kontrolę autokaru przez Inspekcję Transportu Drogowego to już dzieci wiedziały, że takie kontrole mają miejsce. W sposób profesjonalny specjaliści w formie zabawowej omówili z uczniami zasady dotyczące bezpiecznego poruszania się w ruchu drogowym oraz uczulili na zachowanie bezpieczeństwa w podróżowaniu i poznawania różnych miejsc w kraju.
W ramach podziękowania i podsumowania zajęć dzieci wykonały prace plastyczne, a organizatorzy zachęcili ich jeszcze do udziału w konkursie literackim na ciekawe opowiadanie lub bajkę dotyczącą bezpieczeństwa ruchu drogowego.
Starszy specjalista Sławomir Zając w podziękowaniu za aktywny udział w zajęciach i nadesłanie prac napisał list do wychowawczyni klasy 3B następującej treści:
Dzień dobry,
bardzo dziękuje za piękne prace wykonane przez dzieci. Cieszę się, że zajęcia podobały się a dzieci poszerzyły i utrwaliły swoją wiedzę w zakresie bezpieczeństwa w ruchu drogowym.
Proszę w moim imieniu podziękować wszystkim dzieciom. Pani dziękuję za podziękowania i pomoc w zorganizowaniu zajęć.
W imieniu uczniów i nauczycieli
Halina Olesiejuk
Klasa 3B w roku szkolnym 2020/2021 realizowała projekt o nazwie: „Poznajemy kontynenty” - Podróż dookoła świata.
Projekt był realizowany cyklicznie w ciągu całego roku szkolnego. Uczniowie mieli zakupione dodatkowe książki pt. „Notatnik podróżnika”, z których korzystali systematycznie. Wszyscy wiedzą, że przeważnie wyróżnia się 7 kontynentów. Są to: Afryka, Ameryka Południowa, Ameryka Północna, Antarktyda, Australia, Azja, Europa. Największym kontynentem jest Azja. Największą wyspą świata jest Grenlandia. Najwyższe góry świata to Himalaje. Dzieci poznawały stroje, czyli przebrania charakterystyczne dla danego obszaru, a także ciekawe przedmioty związane z tymi miejscami. Oglądały filmy edukacyjne oraz słuchały i czytały wierszy, opowiadań o roślinach i zwierzętach występujących w danych obszarach na mapie.
Była to świetna okazja by poznać inne kultury, zwyczaje, ubrania i historie. Dzieci z zainteresowaniem brały udział w przygotowywanych zajęciach.
Kilkoro uczniów samodzielnie wykonało prezentacje w domu, a były one oglądane i omawiane przez wszystkich na zajęciach. Na wyróżnienie zasłużyła prezentacja Amelki K. o Australii, Irenki G. o Afryce, Stefana S. o Hiszpanii i Unii Europejskiej.
Mapa kontynentów i oceanów kuli ziemskiej nie jest już dzieciom obca.
Realizacja tego projektu była zintegrowana z edukacją polonistyczną i sprzyjała utrwalaniu pisowni, czytania, pisania, rozwiązywania rebusów, quizów. Uczniowie bez trudu rozpoznają flagi różnych państw.
Wychowawczyni klasy 3B: Halina Olesiejuk
Korzystając z wiosennej pogody, postanowiliśmy uwiecznić piękno przyrody w formie prac plastycznych. Zabraliśmy przybory plastyczne i znaleźliśmy sobie wygodne miejsca na murawie szkolnego boiska. Z przyjemnością tworzyliśmy nasze prace, korzystając z uroków pięknej słonecznej pogody. Budząca się do życia przyroda, doskonale wpisała się w malowniczy plener naszego szkolnego podwórka, który uwieczniliśmy na naszych malowidłach. Powstała piękna klasowa galeria przedstawiająca zakątki naszej najbliższej szkolnej okolicy.
Uczniowie klasy II A oraz Aleksandra Sztal