Zajączek już skacze po lesie,
Wielkanocne życzenia niesie.
Mnóstwo wrażeń, mokrej głowy
W poniedziałek dyngusowy.
Jajek święconych w koszyku
I mazurków smacznych bez liku!
Serdeczne pozdrowienia przesyła
Klasa 2B
„Z kulturą mi do twarzy” – podsumowanie II modułu Międzynarodowego Projektu Edukacyjnego
Przedstawiamy kolejne podsumowanie naszych szkolnych działań, w ramach realizowanego przez nas, edukacyjnego projektu „Z kulturą mi do twarzy”. Tym razem, solidaryzując się i angażując we wspólne inicjatywy, chcieliśmy szczególnie podkreślić naszą zespołowość i oddanie się wspólnym celom, szacunek do siebie nawzajem, do historii oraz naszej tradycji.
„Warsztaty ludowe”
Przygotowując się do Świąt Bożego Narodzenia uczniowie edukacji wczesnoszkolnej wykonali własnoręcznie tradycyjne ozdoby na choinkę. Wykorzystaliśmy materiały naturalne, nawiązując do tradycyjnych ozdób świątecznych z lat 50-tych i 60-tych XX wieku. I tak na naszych klasowych drzewkach zawisły: ozdoby wykonane z papieru i ze słomy, suszone jabłka i pomarańcze, orzechy, udekorowane pierniki. Wspólna praca nad ozdobami pozwoliła nam jeszcze mocniej poczuć klimat zbliżających się świąt, a spędzony razem czas był przyjemną formą integrowania się i jeszcze lepszego poznawania siebie nawzajem.
„Magia uliczek”
Wycieczkę po stolicy oraz województwie mazowieckim odbyliśmy, tym razem, w formie zdalnej. Wykonaliśmy album pod tytułem: Tu jest moje miejsce, tu jest mój dom, prezentujący najpiękniejsze zdjęcia miejsc oraz zabytków Mazowsza i zaprezentowaliśmy go w dużym formacie na tablicy szkolnej. Każde zdjęcie zostało podpisane, żeby trwalej zapadło w pamięć wszystkich oglądających. Wystawa pozwoliła przywołać nam magię i utrwalić piękno znanych zabytków i miejsc oraz spojrzeć na nie pod zupełnie innym kątem. Zainspirowani zdjęciami, już planujemy nasze wiosenne i wakacyjne spacery po Warszawie i jej okolicach, żeby odwiedzić osobiście te magiczne, bliskie nam, miejsca.
„Moje miasto – moja duma”
Uczniowie klas trzecich naszej szkoły wzięli udział w niezwykłym projekcie historycznym. Wspólnie i w ciekawy sposób, podczas cyklu zajęć, odkrywaliśmy historię naszej stolicy. Zajęcia rozwinęły naszą wiedzę historyczną, ale szczególnie, pozwoliły zwrócić uwagę na zagadnienia, fakty i postacie często pomijane w głównym nurcie nauczania szkolnego. Tym razem odkrywaliśmy historię Warszawy, poznając charakterystyczne dla stolicy budynki: PASTa, Prudential, Pałac Kultury i Nauki. Podsumowując projekt, uczniowie klasy III a wykonali makiety budynków, używając do tego celu materiałów wtórnych. I w taki oto sposób, fragment zabudowy stolicy, wyrósł w jednej z naszych sal lekcyjnych!
„Dzień wspomnień i zadumy”
Pierwsze dni listopada były dla nas czasem wspomnień, zadumy, czasem rozmów dotyczących szacunku dla zmarłych oraz zachowania się w takim miejscach szczególnych – cmentarzach i grobach pamięci. W tygodniu poprzedzającym dzień Wszystkich Świętych uczniowie klas I-III razem z nauczycielami wybrali się w odwiedziny w miejsca pamięci narodowej, żeby uczcić zmarłych oraz poległych oraz zapalić znicze na ich grobach. Była to dla nas chwila refleksji, ale także wyjątkowa lekcja historii. Wszystkie te działania zwróciły uwagę dzieci na potrzebę pielęgnowania pamięci o bohaterach oraz osobach nam bliskich.
„Do hymnu” Patriotyczny dzień w naszej szkole
10 listopada cała szkoła, zgromadziła się na boisku, aby uczcić nadchodzącą 103 rocznicę odzyskania prze Polskę Niepodległości. Dzień ten poprzedzony był przygotowaniami, wspólnym dekorowaniem szkoły, własnoręcznym wykonaniem przez uczniów kotylionów. W uroczystości wzięli udział: Dyrekcja szkoły, nauczyciele oraz uczniowie klas 0-8. Hymn, odśpiewany o 11:11, zabrzmiał donośnie i dumnie. Uczniowie oraz nauczyciele nie kryli wzruszenia i radości płynącej ze wspólnego narodowego śpiewu. W atmosferze powagi wspólnie uczciliśmy, to ważne dla każdego Polaka, święto.
Szkolni koordynatorzy projektu,
Aleksandra Sztal
Katarzyna Godziebiewska
Już od marca 2022r. omawialiśmy tematykę Przedwiośnia w poezji, opowiadaniach, pogadankach i ilustracjach oraz prezentacjach, w tym „Zwiastunów wiosny”. Przed naszą klasą wisi wykonana przez panie z klasy I b gazetka ukazująca rośliny chronione wraz z zagadkami. W klasie uczniowie z entuzjazmem rozwiązywali zagadki przyrodnicze. Dotyczyły one też wody potrzebnej ludziom, zwierzętom i roślinom. Drugi miesiąc obserwujemy zmieniającą się przyrodę. W domu wszyscy hodowali cebulę i robili zdjęcia z upraw w ramach: „Jestem przyjacielem przyrody”. Witaliśmy wiosnę przy wierszach m. in. Małgorzaty Strzałkowskiej: „Wiosna”, M. Przewoźniaka: „Prima aprilis” . Każdy już wie dlaczego należy dbać o porządek w naturalnym środowisku. Umiemy już rozpoznawać odgłosy ptaków i zwierząt. W klasie jest ubrana w kolorową krepinę postać pani Wiosny.
Dzieci z ożywieniem śpiewają piosenki o wiośnie: „Idzie wiosna” , „Marzec kucharz” oraz „Pisanki”. W tygodniu przedświątecznym przez 3 dni mówimy o przygotowaniach do świąt. Rozmawialiśmy na temat wysłuchanego tekstu ks. Jana Twardowskiego: „Wesołe jajko”. Uczniowie poznali pisanki, kraszanki, skrobanki oraz jajka z duszą. Pani pokazała zdjęcia z wycieczki z Łowicza ukazujące stroje ludowe oraz wycinanki i kraszanki.
Wszyscy w I B znają zwyczaje związane z Wielkanocą. Takim zwyczajem jest spełnianie życzeń przez wielkanocnego zajączka. W środę na lekcjach był dzień przedświąteczny. Wszyscy z olbrzymim natchnieniem malowali otrzymane w prezencie dla Rodzin ażurowe pisanki oraz koguty. Prawdziwi artyści wykonali też zajączki wielkanocne. Po tych przeżyciach z utęsknieniem wszyscy czekają na święta w swoich rodzinach. Dzieci mają za zadanie podpatrywać potrawy święcone w koszyczkach wielkanocnych oraz wystrój koszyczków. Znają już tajemnice baranka z chorągiewką.
Opracowały:
wychowawczyni klasy IB: Halina Olesiejuk i pani wspomagająca: Agnieszka Majewska
Zachęcam uczniów i uczennice do wzięcia udziału w konkursie „Moja idolka”.
Zastanówcie się, czy macie swoją idolkę? Kogoś, kto jest dla Was przykładem? Kogo Waszym zdaniem warto naśladować? Opiszcie Polkę, która zaimponowała Wam w jakiś sposób.
Napiszcie krótką opowieść o niej i jeśli chcecie, dołączcie jej portret!
Nagrodzimy 5 szkół/bibliotek oraz reprezentujących je uczniów, którzy będą autorami prac. Nauczyciel otrzyma dla klasy/szkoły zestaw 5 książek edukacyjnych od wydawnictwa Debit, a uczeń lub uczennica, którego/której praca została wyróżniona otrzyma książkę Opowieści na dobranoc dla młodych buntowniczek. 100 historii niezwykłych Polek, bawełnianą torbę z limitowanej serii, bezprzewodowe słuchawki stereo oraz głośnik bluetooth z efektami świetlnymi
Potrzebna będzie również zgoda rodziców lub opiekunów na uczestnictwo dzieci w konkursie.
Prace można składać w bibliotece do 27 kwietnia 2022 r. lub wysłać na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript..
Konkurs potrwa do dnia 30 kwietnia 2022!
Wyniki zostaną ogłoszone drogą mailową do dnia 15 maja 2022 roku.
Izabela Musiał
Uczniowie klas I- III mają za sobą zmagania konkursowe, przede wszystkim matematyczne.
Drugie i trzecie klasy mogły wziąć udział w „Kangurze”- międzynarodowym konkursie matematycznym. Aż 14 uczniów klas drugich zgłosiło się do „Żaczka’. Na pamiątkę otrzymali zaplątanego kangurka.
Kolejnym konkursem matematycznym była Mała Olimpiada Matematyczna dla uczniów klas trzecich. Z ośmiorga uczniów aż sześcioro zakwalifikowało się do etapu dzielnicowego. Pod koniec miesiąca młodzi matematycy pojadą do innej białołęckiej szkoły, żeby rozwiązywać jeszcze trudniejsze zadania matematyczne.
Dużym powodzeniem cieszył się ogólnopolski konkurs matematyczny „ Puchacz Piotr”, do którego przystąpiło 31 uczniów klas młodszych. Organizatorem konkursu jest MathRiders, który zachęca do rozwijania pasji matematycznych i samodzielności oraz rozwijania nawyku twórczego i logicznego myślenia.
Ostatnim ogólnopolskim konkursem był „Synapsik MEN”, do którego przystąpiło 21 uczniów z klas pierwszych i drugich. Sprawdzali swoją wiedzę w zakresie edukacji polonistycznej, matematycznej, przyrodniczej oraz wiedzy z języka angielskiego.
A teraz odpoczywamy i czekamy na wyniki wszystkich konkursów.
Trzymamy kciuki za przyszłych laureatów!
Dziękujemy za udział ! Rodzicom i nauczycielom dziękujemy za pomoc w przygotowaniach!
Koordynator szkolny konkursów
Iwona Tolak
Ewelina Brzezińska