Od lutego do kwietnia uczniowie grupy 2 z klasy 8a uczestniczyli w projekcie eTwinning o nazwie „My future, my dream, my passion”.
W projekcie brali udział uczniowie z 6 różnych szkół w 3 krajach – Polsce, Turcji i Albanii.
Podczas projektu uczniowie mieli okazję porozmawiać o swoich pasjach i marzeniach dotyczących przyszłości oraz wymienić się doświadczeniami z uczniami ze szkół partnerskich. Zadania, w których brali udział nasi uczniowie:
- projekt logo i plakatu projektu,
- filmy o swoich pasjach,
- komiks o spełnianiu marzeń,
- plakaty o swojej wymarzonej pracy,
- spotkanie online z uczniami ze szkół partnerskich,
- wymiana wiadomości z innymi uczniami na wspólnym forum,
- wspólny quiz online o zawodach.
Koordynatorką projektu w naszej szkole była p. Aleksandra Lis.
W roku szkolnym 2021/2022 egzamin na kartę rowerową odbędzie się w następujących terminach:
CZĘŚĆ TEORETYCZNĄ egzaminu, czyli TEST, w klasach IV-VI przeprowadzi nauczyciel techniki w następujących terminach:
- 16-17.05.2022 r. – pierwszy termin;
- 30-31.05.2022 r. – termin dodatkowy.
Szczegóły poda nauczyciel podczas lekcji techniki.
CZĘŚĆ TEORETYCZNĄ egzaminu w formie testu dla uczniów z klas VII-VIII przeprowadzi pedagog szkolny w następujących terminach:
- 17.05.2022 r. (wtorek), godz. 12.45-13.15, w siłowni – pierwszy termin;
- 31.05.2022 r. (wtorek), godz. 12.45-13.15, w siłowni – termin dodatkowy.
CZĘŚĆ PRAKTYCZNA egzaminu na kartę rowerową dla uczniów, którzy zdali egzamin teoretyczny, odbędzie się w dniu 03 czerwca 2022 r. o godz. 9.00.
Wszystkich uczniów zachęcamy do powtórzenia przepisów ruchu drogowego i poćwiczenia testów na stronie internetowej, np. www.brd.edu.pl .
Zachęcamy też do obejrzenia filmu pt. „Przepisowy rowerzysta” – https://youtu.be/5M0BryqjnJQ .
Życzymy owocnej nauki, aby jak najwięcej naszych uczniów zdobyło swoje pierwsze prawo jazdy i mogło bezpiecznie korzystać z roweru.
Opracowała: K. Jurys
13 marca wybraliśmy się na wycieczkę do Muzeum Sportu i Turystyki. Wzięliśmy udział w zajęciach „Sherlock Holmes w muzeum”. Poznaliśmy historię Igrzysk Olimpijskich na podstawie pierwszych starożytnych i nowożytnych zawodów. Bawiąc się w detektywów, musieliśmy rozwiązać zagadkę, która uratuje olimpijską wystawę. Ukryte w walizkach sprzęty sportowe, legitymacje olimpijskie, medale i archiwalia z Igrzysk doprowadziły nas do rozszyfrowania łamigłówki. Zwiedziliśmy również muzeum, zachwycając się niesamowitymi, często zaskakującymi, eksponatami.
W 79. rocznicę wybuchu powstania w gettcie warszawskim klasa IIC wykonała papierowe żonkile oraz wysłuchała opowiadania "Strasznie strasznie" Pawła Beręsewicza.
Ewelina Brzezińska
Wraz z nadejściem wiosny uczniowie klasy IA założyli mini ogródek w klasie z własną hodowlą fasolek. Prowadziliśmy dzienniki obserwacji, w których zapisywaliśmy swoje spostrzeżenia. Celem pracy było poznanie czynników potrzebnych do kiełkowania i wzrostu rośliny oraz etapów jej dojrzewania.
Rozmawiając o wiosennych zabawach, postanowiliśmy pobawić się w podchody. Temat mógł być tylko jeden "Wyprawa w kosmos"! Terenem naszych poszukiwań było boisko szkolne, plac zabaw oraz teren wokół placu sportowo-rekreacyjnego. Na ekranie panelu sterowania naszego statku kosmicznego pojawił się komunikat „Wprowadź 8-cyfrowy kod, aby powrócić na planetę Ziemię” i tak rozpoczęła się nasza kosmiczna przygoda w podchody, dzięki której dowiedzieliśmy się dużo ciekawostek na temat Układu Słonecznego .
W ostatnim dniu przed świętami zorganizowaliśmy nasze „śniadanie wielkanocne”. Rozmawialiśmy o tradycjach i zwyczajach w naszych domach oraz wykonaliśmy własne koszyczki wielkanocne.
Barbara Borgosz-Michniuk
Iwona Miechowiecka