Z życia szkoły

Śladami niedźwiedzia Wojtka

W listopadzie klasa IIIc postanowiła zgłębić historię niedźwiedzia Wojtka- niezwykłego żołnierza z Armii Andersa. Pierwszym cennym źródłem wiedzy okazała się lektura „Dziadek i niedźwiadek” napisana przez Łukasza Wierzbickiego. Uczniowie z chęcią przeczytali o wojennych losach Wojtka i jego przyjaciół. Wydawało się to nieprawdopodobne, że miś czynnie towarzyszył swym opiekunom w bitwach, pomagając im np. przy noszeniu skrzyń z amunicjami. Zastanawialiśmy się więc, czy opowieść nie zawiera zbyt wielu elementów fikcyjnych? By to sprawdzić wybraliśmy się do Muzeum Historii Polski autobusem miejskim, a następnie tramwajem, którego trasa wiodła przez  ciekawe miejsca Warszawy - Stare Miasto, Centrum. Nie lada przeżyciem okazał się przejazd mostem przez Wisłę. Samo Muzeum też bardzo nas zaciekawiło.

Spacerkiem po Warszawie…

Wycieczka na Stare Miasto – w liczbach
•    Wycieczka 18.11, w godzinach 9.00 – 14.20
•    11 dzieci – dziewięcioro z klas pierwszych, jeden czwartoklasista, jeden szóstoklasista
•    7 dziewczynek i 4 chłopców
•    6 opiekunów- oprócz 2 pań – 2 mamy, 1 babcia i 1 tata
•    Podróżowaliśmy 2 pojazdami w jedną stronę
•    1 raz jechaliśmy schodami ruchomymi, które mają długość 30 metrów.
•    Zrobiliśmy pieszo dużo kilometrów; trasa Plac Zamkowy-Nowe Miasto- Stare Miasto- Krakowskie Przedmieście – 1,1 km – Nowy Świat do ulicy Foksal
•    Widzieliśmy: 1 Zamek Królewski, 7 pomników, 0 bazyliszka.
•    W barze mlecznym mieliśmy 2 śniadanie i wydano nam 15 herbat.

Sprawozdanie z wycieczki do Muzeum Historii Polski

22 listopada klasa IIIb wzięła udział w lekcji muzealnej „Wojtek- niedźwiedź z Armii Andersa” w Muzeum Historii Polski.
Podczas zajęć dzieci poznały podstawowe informacje na temat szlaku bojowego armii gen. Andersa.

Dzieciom została przybliżona niesamowita historia brunatnego niedźwiedzia, czworonożnego przyjaciela polskich żołnierzy, z którymi podczas II wojny światowej przemierzał szlak bojowy. Podczas prezentacji multimedialnej dzieci z ogromnym zaciekawieniem oglądały zdjęcia przedstawiające niedźwiedzia Wojtka oraz żołnierzy z armii gen. Andersa.

Zajęciem plastycznym dla uczniów było wykonanie figury niedźwiedzia z filcu. Zadanie to bardzo spodobało się dzieciom.