Z życia szkoły

5c w Centrum Olimpijskim
5c w Centrum Olimpijskim

10 kwietnia 2018 roku wybraliśmy się na wycieczkę do Centrum Olimpijskiego.

Wzięliśmy udział w lekcji "Fair Play w sporcie i w życiu". Wspólnie wyjaśniliśmy pojęcie fair play, zastanawialiśmy się nad jego genezą, sięgając aż do czasów kodeksów rycerskich, baśni angielskich i dramatów Williama Szekspira.

Usłyszeliśmy o baronie Pierre’a de Coubertina, który podkreślał, że w sporcie liczy się nie tylko zwycięstwo, a również sam udział w zawodach. Dowiedzieliśmy się, którzy polscy sportowcy są laureatami krajowych i międzynarodowych konkursów fair play. Pod koniec lekcji stworzyliśmy klasowy kodeks fair play.

Wycieczka do Muzeum Geologicznego – oddział przedszkolny
Wycieczka do Muzeum Geologicznego – oddział przedszkolny

Dnia 06.04.18 r. dzieci z oddziału przedszkolnego wzięły udział w lekcji muzealnej połączonej z warsztatami pt. „Sztuka plejstoceńskich myśliwych” w Muzeum Geologicznym w Warszawie.

Podczas wycieczki zwiedzaliśmy wystawy różnorodnych zagadnień z wielu dziedzin geologii oraz uczestniczyliśmy w warsztatach o temacie „Sztuka Plejstoceńskich Myśliwych".

W pierwszej części warsztatów dowiedzieliśmy się jak powstawały pierwsze rysunki stworzone 30 000 lat temu przez prymitywnych łowców.

Klasa III d w Muzeum Etnograficznym
Klasa III d w Muzeum Etnograficznym

Klasa III d w Muzeum Etnograficznym poznaje tradycje i obchody Świąt Wielkanocnych uczestnicząc w lekcji: „Od środy Popielcowej do lanego poniedziałku”.

Sztuka powinna towarzyszyć dziecku od najmłodszych lat. W dniu 28 marca 2018r. tj. w ostatnim dniu szkoły przed przerwą świąteczną w uwzględnieniu Programu Wychowawczo-Profilaktycznego oraz realizacji  treści z Programu i Podstawy Programowej, uczniowie klasy trzeciej d zdobywali  podstawy uczestnictwa w kulturze, obcowania z dziełami sztuki tworząc w tym przestrzenne prace, pisanki wielkanocne.

Pani prowadząca lekcje przybliżyła uczniom całe bogactwo pojęć i wiadomości o przygotowaniach do Wielkanocy. W Wielkim Poście używano kołatek. Wszyscy mieli możliwość wydobycia dźwięku na nich, co sprawiło im wiele radości, rozwijało inteligencję wizualno-przestrzenną, aktywność twórczą, wyobraźnię, koordynację wzrokowo-ruchową.