Na przełomie kwietnia i maja 2021 roku uczniowie klas I-III przystąpili do Ogólnopolskiego Konkursu Przedmiotowego Synapsik „MEN”, organizowanego przez łódzkie Wydawnictwo Synapsa.

Zgłosiło się aż 40 uczniów: 28 uczniów z klas pierwszych, 5 z klas drugich i 7 z klas trzecich.

Konkurs polegał na pisemnym rozwiązaniu testu z osiemnastoma pytaniami, które obejmowały trzy obszary tematyczne: polonistyczny, przyrodniczy i matematyczny. Test był trudny i wymagał znajomości wiedzy ogólnej: z polskiego, matematyki, przyrody, a także języka angielskiego.

Na 20 pytań było tylko 45 minut czyli jedna godzina lekcyjna.

Reprezentanci naszej szkoły świetnie sobie poradzili.

Wyniki konkursu

W klasach pierwszych można było zdobyć 55 punktów.
•    6 uczniów (z 28 piszących) jest w pierwszej krajowej dziesiątce:
   -  1 uczeń ma dziesiąte miejsce w kraju (83, 6% poprawnych odpowiedzi)
   -  3 uczniów ma dziewiąte miejsce (85,5%)
   -  1 uczeń ma siódme miejsce (89,1%)
   -  1 uczeń ma 6 miejsce w Polsce, miał 90,9% poprawnych odpowiedzi (50 punktów)

To  Jakub Krzyścin z klasy 1a

Serdecznie gratulujemy!

W klasach drugich można było zdobyć 51 punktów.

Uczniowie, którzy najlepiej napisali znaleźli się na 14 miejscu w kraju.

W klasach trzecich w teście można było zdobyć 63 punkty.

Tylko siedmioro uczniów przystąpiło do konkursu. Pięcioro z nich jest w pierwszej krajowej dziesiątce.

Natalia Walczak z klasy 3b - 10 miejsce w kraju - 85,7% poprawnych odpowiedzi
Barbara Turek z klasy 3a - 8 miejsce w kraju - 88,9% poprawnych odpowiedzi

Ponad 90% poprawnych odpowiedzi mają:

Marta Smółkowska z klasy 3a - 6 miejsce w kraju - 92,1% poprawnych odpowiedzi
Julia Pikuła z klasy 3a 2 miejsce w kraju
Antoni Kursa z klasy 3b 2 miejsce w kraju

 

98,4% poprawnych odpowiedzi (62 punkty na 63)

Brawo!

Gratulujemy wszystkim uczestnikom!
Życzymy dalszych sukcesów!

Rozdanie dyplomów dla uczestników i nagród dla laureatów nastąpi wkrótce.

Szkolny Koordynator Konkursu
Iwona Tolak

W drugim semestrze uczniowie klas czwartych przystąpili do realizacji bezpłatnego programu dla szkół podstawowych „Ogarnij Inżynierię". Projekt ten realizuje Fundacja Katalyst Engineering. 

Jego celem jest pobudzanie wyobraźni i budowanie zainteresowań uczniów inżynierią i naukami ścisłymi. Jest to innowacyjny program edukacyjny, który łączy inżynierię, technologię druku 3D z wiedzą z przyrody, matematyki, informatyki i techniki. Zajęcia realizowane w ramach modułu oparte są na projektowych i badawczych metodach pracy.

Na ostatnich zajęciach z informatyki uczniowie poznali budowę, sposób działania i przeznaczenie drukarki 3D. Następnie uczyli się projektowania 3D używając bezpłatnego programu Tinkercad. Poznali najważniejsze funkcje programu, zasady jego działania i użytkowania. Stworzyli swoje pierwsze projekty: model 3D – brelok do kluczy z własnym imieniem oraz dowolną przestrzeń w grafice 3D.

Agnieszka Jakubowska

Oto nasze projekty:

 

Uczniowie klas trzecich wzięli udział w szkolnym projekcie „My day”. Dzieci coraz śmielej opowiadają o sobie w języku angielskim. Dowodem na to był szkolny projekt „Mój dzień”, w którym opisali swój typowy szkolny dzień. Uczniowie wykonali własnoręcznie piękne plakaty. Oprócz niezwykłych ilustracji uczniowie użyli zwrotów dotyczących codziennej rutyny: get up, have breakfast, go to school, have a shower oraz wiele innych. Nasi trzecioklasiści potrafią także napisać, o której godzinie wykonują daną czynność. Potrafią opowiadać o swoich kolorowych plakatach, które zaprezentowali na lekcji języka angielskiego. 

Thank You for taking part in the school project “My day”. (Dziękuję uczniom za udział w szkolnym projekcie „Mój dzień”.) 

We don’t grow when things are easy, 
we grow when we face challenges. 

Joyce Meyer

(Nie rozwijamy się wtedy, kiedy wszystko przychodzi nam łatwo. 
Rozwijamy się, gdy stawiamy czoła wyzwaniom.)

Ewa Cichecka

WARSZAWSKIE KONKURSY MULTIMEDIALNE
pod honorowym patronatem
MAZOWIECKIEGO KURATORA OŚWIATY
oraz 
BURMISTRZA DZIELNICY WARSZAWA ŚRÓDMIEŚCIE

W miesiącu maju 2021 r. w Szkole Podstawowej nr 210 w Warszawie odbył się finał XV Warszawskiego Konkursu Matematyczno – Informatycznego „Multimedialna Matematyka”. Przedmiotem konkursu była  przygotowana w programie PowerPoint z pakietu Microsoft Office prezentacja multimedialna z jednego z tematów obejmujących treści matematyczne na poziomie szkoły podstawowej. 

XV WARSZAWSKI KONKURS 
MATEMAT YCZNO – INFORMATYCZNY
„Multimedialna Matematyka” 

KINGA DEPTUŁA VII b – zajęła II miejsce w kategorii klas VII i VI

Leszek Bączkiewicz
 

Dzielnicowy Konkurs Cichego Czytania ze Zrozumieniem dla klas trzecich "Czytam i rozumiem" odbył się w naszej szkole 9 czerwca 2021 r . w formie online. 

Wytypowana trójka najlepszych uczniów z każdej szkoły pracowała przy 3 stanowiskach komputerowych.   

Pragniemy poinformować, że w Dzielnicowym Konkursie Cichego Czytania ze Zrozumieniem dla klas trzecich "Czytam i rozumiem"

I miejsce zajęła Julia Pikuła ze SP110
II miejsce:  Wiktor Korzec Pudzianowski SP 257
III miejsce:  Antoni Kursa SP 110, Zofia Wyszyńska SP 368, Izabela Gut SP 356 oraz Martyna Tryk SP366

Wyróżnienia otrzymali: Jaromir Stec SP 368 oraz Mariola Kudybka-Zakrzewska SP 257

Serdecznie gratulujemy!!! To wielka radość, ponieważ ci sami trzecioklasiści zajęli wysokie miejsca również w innych konkursach i pokonali aż 3 etapy.  

Na zwycięzców czeka odbiór dyplomów oraz nagród.  

A oto droga poszczególnych etapów i udział uczniów: 

III etap dzielnicowy: Julia Pikuła, Alicja Ciesielka i Antoni Kursa  

W II  ETAPIE MIĘDZYKLASOWYM KONKURSU  2021 udział brali następujący uczniowie z klas trzecich:

Pikuła Julia, Stępień Alicja, Smółkowska Marta, Taranta Julia, Barbara Turek, Kursa Antoni, Jońska Amelia, Hanna Cegiełka, Alicja Ciesielka, Natalia Walczak, Weronika Witkowska.  

I ETAP odbywał się w klasach po cyklicznym doskonaleniu cichego czytania tekstów w ciągu całego roku szkolnego i w lata ubiegłe.      

Bardzo dziękujemy wszystkim uczniom za udział we wszystkich etapach Konkursu i zachęcamy do czytania książek. 

Szkolny koordynator konkursu:
Halina Olesiejuk