Zakończenie projektu organizowanego przez Fundację Dziecięcego Uniwersytetu Ciekawej Historii między innymi też dla Uczniów naszej Szkoły 110 z klas trzecich, drugiej A i drugiej B.
W mijającym roku szkolnym Fundacja Dziecięcy Uniwersytet Ciekawej Historii zrealizowała następujące projekty kierowane do szkół podstawowych: Warszawo, poznamy się – zajęcia skierowane do uczniów młodszych klas; Wielkie wynalazki – inne spojrzenia – zajęcia organizowane wspólnie z Fundacją Nauk Ścisłych przeznaczonej dla klas 1-3.
Wszystkie te działania były współfinansowane przez Biuro Edukacji m.st. Warszawy.
Uczestnicy brali udział w trzech etapach: zajęciach o Warszawie, tworzeniu projektu grupowego, Wielkim Teście Wiedzy. Wszystkim, którzy z sukcesem ukończyli te etapy i zdobyli tytuł MOCARZY HISTORII serdecznie gratulujemy.
Z wielką radością przedstawiam efekty 3-etapowego projektu, w którym były nie tylko warsztaty realizowane przez edukatorów Fundacji, niemal całorocznej pracy nauczycieli oraz uczniów w ramach projektu Warszawo, poznajmy się.
Uczniowie włączyli się aktywnie w etap 2 projektu, czyli działania dotyczące pracy projektowej. Wykonali ciekawe prace plastyczne, plakaty oraz projekty ilustrujące ciekawe miejsca naszej stolicy, zabytki oraz zakłady przemysłowe. Projekt był wsparciem w poszerzeniu wśród uczniów wiedzy z zakresu historii Warszawy oraz Polski. Przyczynił się do kształtowania w uczniach pozytywnych postaw społecznych: poszanowaniu dokonań przodków, odwagi w dążeniu do celu, uporu.
Aktywna praca własna uczniów ze wsparciem też rodziców oraz sprawdzenie ich wiedzy w sposób ciekawy i potrzebny przyczyniła się do sukcesu. Na lekcji przy podsumowaniu wiedzy okazało się, iż uczniowie niemalże w 100% przyswoili wiedzę dotyczącą Warszawy. Jest to wprowadzenie do historii w klasach starszych. Quiz wiedzy zachęcał uczniów do myślenia oraz zmotywował do potrzeby utrwalenia wiadomości i sprawdzenia siebie, skłaniał do samokontroli i wzbudził wielkie zaciekawienie. W pełni zachęcił do poznawania innych ciekawych wydarzeń historycznych i poznawania różnych miejsc w kraju.
W projekcie wzięło udział 58 klas i prawie 900 uczniów. Powstały dziesiątki pięknych prac w postaci plakatów, prezentacji, filmów oraz piosenek – królował rap Zostały one opublikowane na FB Fundacji.
Tytuł Mocarze Historii przyznawany był za realizację wszystkich etapów projektu, a więc udział w zajęciach, pracę projektową oraz Wielki Test Wiedzy trzecioklasistów wypełniany w formie online.
Z wielką satysfakcją gratuluję i dziękuję za zaangażowanie wszystkim uczniom klas młodszych z naszej szkoły, którzy przyczynili się do zwycięstwa. Dzięki ich aktywności nasza Szkoła Podstawowa nr 110 zajęła III miejsce w Warszawie.
Dla ciekawości I miejsce zajęła Szkoła Podstawowa nr 28 - szkoła ta zdobyła największą liczbę punktów w Teście Widzy: 1424 na 1500
Nasza szkoła otrzymała od organizatorów dyplomy dla szkoły (każda klasa oddzielnie) oraz podziękowania.
Otrzymaliśmy też listowne podziękowanie i gratulacje od edukatorów Fundacji, Pani Agnieszki Kaczmarczyk.
Oto jego treść:
Bardzo Państwu dziękuję za rewelacyjną współpracę, zaangażowanie, entuzjazm. Zwłaszcza, że pandemia nie ułatwiała nam zadania. Gratuluję wspaniałych wychowanków.
Bardzo mi smutno żegnać się z Państwem, mam jednak nadzieję, że to tylko na chwilę i po wakacjach znów powrócimy do kontaktu i wspólnych działań. Raz jeszcze dziękujemy Państwu za aktywność, pasję i entuzjazm.
Jest już nowa oferta zajęć Wywołaj DUCHA! (Od przyszłego roku płatna). Zapraszam wszystkich uczniów już od klasy pierwszej do korzystania z tych lekcji, bo naprawdę warto, rozwijają wszechstronnie.
Życzę wszystkim słonecznych wakacji.
Sprawozdanie opracowała wychowawczyni klasy 3B: Halina Olesiejuk