By móc zrealizować cele postawione przez TPW w celu utrzymania certyfikatu podejmowaliśmy  szereg inicjatyw i działań, które zostaną ocenione przez Kapitułę Konkursu Towarzystwa Przyjaciół Warszawy. W ramach realizacji projektu podjęliśmy następujące działania:

1. przeprowadzenie w szkole cyklu zajęć (co najmniej 10 rocznie)  na temat Warszawy – klasy trzecie 10 warsztatów prowadzonych przez Dziecięcy Uniwersytet Ciekawej Historii – cykl „Warszawskie tajemnice”.
2. publikacje o tematyce varsavianistycznej, dokumentujące pracę uczniów i nauczycieli – artykuły na stronie szkoły informujące o wycieczkach po Warszawie, zajęciach z DUCH-em - kl. I – III; Koło Turystyczne prowadzone przez p. B. Pajęcką-Pluta.
3. przeprowadzenie wycieczek po Warszawie (minimum pięciu w roku) – 7 wycieczek Koła Fotograficznego; 4 wycieczki Koła Turystycznego; 2 wycieczki klas V;
4. uczestnictwo uczniów w uroczystościach rocznicowych (co najmniej dwóch w roku) odbywających się w Warszawie – poczet sztandarowy (17 września przy Pomniku Poległym i Pomordowanym na Wschodzie; 21 września uroczystości rocznicowe Batalionu „Obroża” na cmentarzu tarchomińskim;
5. udział w konkursie „warszawskim” przygotowanym przez inną placówkę – udział w konkursie „Nie masz cwaniaka nad Warszawiaka” organizowanym przez SP 257 – II miejsce;
6. zorganizowanie w swojej placówce co najmniej dwóch spotkań w roku z ciekawymi postaciami związanymi z Warszawą – 3 spotkania:  z p. Witoldem Lisowskim, Marcinem Koziołem (pisarzem) oraz córką Ireny Sendlerowej;
7. zdobycie na terenie Warszawy przez nie więcej niż 30 uczniów odznak Mały Przyjaciel Warszawy – odznaki zdobyło 18 uczniów klas I – IV;
8. zorganizowanie i zrealizowanie akcji „Pracuję na rzecz środowiska lokalnego” – współpraca świetlicy i Koła Wolontariatu z DPS „Pod brzozami”; akcja „Książka dla seniora”;
9. udział przedstawicieli społeczności szkolnej (rodziców, uczniów) w co najmniej 5 działaniach w roku organizowanych przez TPW, np. spacerach z przewodnikami, spotkaniach historycznych, szkoleniach, salonach przewodnickich, grach miejskich itd. – 2 uczennice klasy IIIa otrzymały wyróżnienie za udział w weekendowych działaniach TPW (osiem potwierdzonych aktywności);
10. współpracy z instytucjami muzealnymi Warszawy: Muzeum Warszawy – klasa VIIb; Zamkiem Królewskim – 5 lekcji w klasach I – V; Muzeum Powstania Warszawskiego – 2 lekcje klasy trzecie; lekcje varsavianistyczne „Warszawa jakiej nie znacie” – 3 lekcje w klasach V.
11. ukazywania uczniom korzyści płynących z położenia Warszawy nad Wisłą, wdrażania ich do racjonalnego użytkowania wody i konieczności jej ochrony, propagowania picia wody z kranu poprzez zakładanie źródełek w szkołach - akcja „Sprzątanie świata”; projekt edukacyjny klasy IIIa „Klimatyczna klasa”; wykorzystanie szkolnego „źródełka”.