Drodzy Uczniowie,

zapraszam do udziału w konkursie informatycznym pt. "Kartka bożonarodzeniowa".

Regulamin konkursu przeprowadzonego zdalnie:

Data przeprowadzenia: grudzień 2020 r.

Cele konkursu:

  •     Motywowanie uczniów do nauki informatyki.
  •     Kultywowanie zwyczaju przygotowywania kartek świątecznych.
  •     Doskonalenie umiejętności tworzenia grafiki komputerowej.
  •     Stworzenie uczniom możliwości zaprezentowania swoich umiejętności graficznych.

Warunki uczestnictwa:

  •     Konkurs zorganizowany jest dla uczniów klas IV - VIII.
  •     Uczeń przygotowuje samodzielnie jedną kartkę bożonarodzeniową, wykorzystując narzędzia edytora grafiki np. Paint, Inkscape.
  •     Rozmiar kartki po wydrukowaniu powinien mieć format A4.
  •     Wszystkie elementy kartki muszą być wykonane w edytorze grafiki.
  •     Elementy kartki nie mogą być kopiowane z innych źródeł.
  •     Na kartce powinny znajdować się: po lewej stronie – rysunek, a po prawej - życzenia bożonarodzeniowe.
  •     Prace należy zapisać jako plik o nazwie: „kartka - imię i nazwisko, klasa” i przesłać na adres mailowy: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. do 20.12.2020 r.
  •     Oceny prac dokonuje organizator konkursu, zwracając uwagę na: wykorzystanie jak największej liczby narzędzi edytora grafiki (Paint, Inkscape), samodzielność wykonania kartki, staranność i pomysłowość, stopień trudności wykonania.
  •     Laureaci konkursu (I, II, III miejsce) otrzymają dyplomy i cząstkowe oceny celujące z przedmiotu informatyka.
  •     Ponieważ prace uczniów zostaną wyeksponowane na stronie internetowej szkoły, to przystępując do konkursu, autorzy prac automatycznie wyrażają zgodę na opublikowanie swoich danych osobowych oraz prac.

Organizator konkursu,
Agnieszka Jakubowska

Rozpoczynając nowy rok liturgiczny w wielu domach naszej szkolnej społeczności zapłonęła świeca  adwentowej ciszy.

Uczniowie klas młodszych wspólnie z rodzinami przygotowali wieńce adwentowe. Na każdym wieńcu znajdują się cztery świece, symbolizujące cztery niedziele  adwentowe.
Zapalanie świec w domach podczas wspólnych spotkań i modlitw wyraża jedność rodzin, które duchowo przygotowują się na przeżycie Świąt Bożego Narodzenia.

Renata Morawska

 

Bez wyobraźni nie ma empatii.  Dla  rozwijania wyobraźni wspaniale nadaje się książka i twórczość plastyczna.
Dlaczego nie wykorzystać tych dwóch rzeczy jednocześnie?

Czytanie to wspaniała przygoda… Książka - na pierwszy rzut oka przedmiot, jakich wiele. Jeśli się chwilę zastanowimy, uświadomimy sobie, że przedmiot ten ma duże znaczenie dla człowieka. Pomaga w nauce, bo jest źródłem wiedzy dostępnym dla każdego, służy rozrywce, bo rozśmiesza i rozwiewa smutek. Jest przyjacielem człowieka.

Uczniowie klasy pierwszej chętnie czytają lektury, książeczki z ulubionej literatury dziecięcej oraz biorą udział w projektach rozwijających czytelnictwo „Czytam sobie” - Poziom 1 oraz „Lekturki spod chmurki” . Podejmują te próby samodzielnie, z pomocą nauczyciela oraz rodzica. Czytanie połączone jest często z przepięknymi pracami plastycznymi oraz ciekawymi pierwszymi lapbookami wykonanymi przez dzieci. Czytamy na lekcjach, w domach, na zajęciach dodatkowych, a nawet teraz ucząc się zdalnie, wykorzystując dostępną technologię. Multimedia nie muszą być jednak wrogiem czytelnictwa.  Wykorzystanie ich w odpowiedni sposób daje naprawdę fantastyczne możliwości, a nauka z ich zastosowaniem przynosi bardziej niż satysfakcjonujące efekty. Nauka czytania to fundament, dający podwaliny pod cały proces zdobywania wiedzy.

Wychowawca klasy 1A
Izabela Radziszewska

 

3 grudnia obchodzony był Światowy Dzień Osób Niepełnosprawnych. W związku z tym w naszej szkole zostały przeprowadzone zajęcia na ten temat. Wychowawcy otrzymali przygotowaną przez nauczycieli wspomagających prezentację, którą przedstawili i omówili w swoich klasach. Dzieci i młodzież z naszej szkoły bardzo chętnie brała udział w dyskusji na temat niepełnosprawności i przyswoili nową wiedzę na temat wartości społecznych oraz otwartości na to co inne i nieznane.

Ewelina Barszcz

klasy starsze:

klasy młodsze: