Od 6 marca 2023r. w klasie 2 B wznowiliśmy kącik przyrodniczy. W poniedziałek uczniowie przynieśli różnorodne rośliny wiosenne. Podwyższyło to estetykę naszej klasy. Miło wejść do kolorowej klasy pachnącej hiacyntami, azalią i  żonkilami. Rozpoznawaliśmy kwiaty po wyglądzie i zapachu. Każdy uczeń odróżnia już szafirki od żonkili i innych kwiatów. Zdobią one parapety oraz tzw. Gruszkę służącą za kącik przyrodniczy.  Wszystkie kwiaty zostały powstawiane do estetycznych doniczek dobranych kolorem. Uczy to dzieci estetyki. Po przekwitnięciu wysuszone cebulki trafią na ogródki działkowe, a nasz kącik będzie sukcesywnie uzupełniany nowymi kwiatami przyniesionymi lub wyhodowanymi w doniczkach. Pod koniec marca będą już smaczne i zdrowe szczypiorki. 

Wyzwoliło to  aktywność wśród uczniów oraz rozwinęło zainteresowania hodowlą roślin. W Dzień otwarty w pracy zespołowej dzieci przyporządkowywały koła do danej części rośliny. Wiedzą, że z sałaty, szczypiorku  jemy liście, a z rzodkiewki korzeń, u ziemniaka bulwę z ziemi, a od pomidora owoce.  Mają wiedzę, które rośliny są jadalne, a które ozdobne.   

Ogródek przyrodniczy wzmógł w nas oczekiwanie na wiosnę i zachęca do wyhodowania roślinek w ogródkach.

Wiosenny bukiet wykonany z uczniami i mamami z klasy II B

6 marca 2023r. na powitanie nowego przedwiosennego tygodnia Mamy powitały całą klasę przepięknymi kwiatami  wykonanymi z krepiny. Pracowały w weekend z własnej inicjatywy w ramach integracji z innymi. Swoje talenty artystyczne zaprezentowały nasze dzieci: Gabrysia Milewska, Nikola Gochnio, Nina Kozieł, Dagmara Sawic i Tobiasz Nogowski i ich mamy.  Ten różnobarwny bukiet upiększa i ożywia naszą salę. Wszyscy poczuli, że wiosna jest tuż, tuż.

Jako wychowawczynie klasy składamy serdeczne podziękowania za czas i pomysł dla dzieci.

Ten akcent wiosenny ukazuje też gazetka przy naszej sali pt. „Zwiastuny wiosny” ukazująca wszystkie wiosenne kwiaty oraz  zagadki o nich.  Wykonały ją wychowawczynie klasy dla wszystkich uczniów.  

Wychowawcy 2 B: Halina Olesiejuk i Agnieszka Milewska

   

  

 

    21 lutego przypada Międzynarodowy Dzień Języka Ojczystego. Został ustanowiony przez UNESCO 17 listopada 1999 roku dla upamiętnienia wydarzeń w miejscowości Dhaka, obecnej stolicy Bangladeszu, w 1952 roku. Zginęło wówczas 5 studentów, którzy domagali się nadania językowi bengalskiemu statusu urzędowego.

    Międzynarodowy Dzień Języka Ojczystego ma w założeniu dopomóc w ochronie różnorodności językowej jako dziedzictwa kulturowego. Jego obchody mają na celu podkreślenie różnorodności językowej świata i  promocję wielojęzyczności.

    Pierwsze obchody w Polsce zorganizowano w 2005 roku.             

    W tym roku w naszej szkole obchody Dnia Języka Ojczystego odbywały się później, niż  data tego święta, z uwagi na ferie zimowe. Myślą przewodnią obchodów Dnia Języka Ojczystego w naszej szkole była frazeologia, gdyż jak wiemy „Przysłowia są mądrością narodu” .

    W każdej z klas odbyły się zajęcia, na których były interpretowane przysłowia i związki frazeologiczne. W klasach młodszych uczniowie poznawali świat frazeologii poprzez opowiadania związane z przysłowiami. Odbył się też konkurs „Znamy frazeologię” oraz quiz ze znajomości przysłów, który odbywał się na przerwach.  

    Obchodom przyświecało również przekonanie,  jak ważne jest posługiwanie się językiem polskim z dbałością o jego poprawność i zachęta uczniów do ćwiczeń, które doskonaliłyby posługiwanie się nie tylko poprawnym językiem ogólnopolskim, ale też literackim, co jest bardzo cenną umiejętnością.

         Z całą pewnością obchody Dnia Języka Ojczystego w naszej szkole wzbogaciły naszą wiedzę o frazeologii i naszym dorobku kulturowym.

 

                                                                  Nauczyciele i Uczniowie

 

 

 

 

 

 

  

W związku z zakończeniem karnawału nasi uczniowie wykonali wyjątkowo słodki projekt na lekcjach języka angielskiego. W ramach pogłębiania wiedzy kulturowej o krajach anglojęzycznych oraz porównywania tradycji polskich i brytyjskich, uczniowie z kl. 7a, 8a oraz 8c przygotowali niezwykle ciekawe prezentacje oraz plakaty dotyczące obchodów tzw. Dnia Naleśnika  w Wielkiej Brytanii oraz Tłustego Czwartku w Polsce. Nie skończyło się tylko na przygotowaniu i zaprezentowaniu prac językowych, ale uczniowie zdecydowali się własnoręcznie upiec typowe przysmaki związane z omawianymi świętami. Wszyscy uczniowie z wymienionych klas mieli niebywałą okazję skosztować domowych pączków, faworków oraz donuts, czy też klasycznych pancakes, koniecznie polanych syropem klonowym! Szczególne gratulacje i podziękowania należą się Stanisławowi Baj, Nataszy Siemek, Julce Budzicz, Przemkowi Malinowskiemu, Hani Kozieł, Oli Chyczewskiej, Gabrysi Iwaniak, Adzie Sobiczewskiej, Izie Sawickiej, Wiktorii Bochenek, Kamili Budzicz oraz Mai Linh.

Nasi uczniowie udowodnili po raz kolejny, że mają nie tylko talent do języków obcych, ale spokojnie mogliby startować w różnego rodzaju kulinarnych talent show. 

 

W ostatni dzień lutego klasa 5a zawitała do Muzeum Narodowego, żeby uczestniczyć w lekcji „Świat mitów”. Podczas warsztatów pogłębili swoją wiedzę dotyczącą mitologii oraz dowiedzieli się jak duży wpływ miała ona na kulturę europejską.

             

Zima w Mieście w 110 super była, ale niestety szybko się skończyła.

Wycieczki, warsztaty i ciekawe lekcje na długo zapamiętamy a na Lato w Mieście znowu w 110 zawitamy!

Dziękujemy Pani Ewelinie Barszcz za organizację i koordynowanie najlepszej Zimy w Mieście. Dzięki wszystkim zaangażowanym w pracę w naszej szkole podczas tegorocznych ferii zimowych, dzieci mają piękne wspomnienia!